بانک و بیمهطلا و ارز

قیمت طلا به ۱۲۰۵دلار در هر اونس رسید

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه در شرایطی با تغییر چندانی روبرو نشده که در پایان مبادلات روز قبل با رشد ۰.۵ درصدی همراه بوده است.

به گزارش رویترز، کاهش ارزش دلار آمریکا در بازارهای بین المللی موجب شد تا قیمت طلا در پایان مبادلات روز چهارشنبه با افزایش ۰.۵ درصدی روبرو شود ولی گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا مانع از افزایش بیشتر قیمت طلا شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سایت طلا؛ بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته به ۱۲۰۵ دلار رسیده است. قیمت طلا روز سه شنبه به ۱۲۱۴ دلار رسید که این رقم از ۱۰ اوت بی سابقه بوده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۴.۵۲ واحد رسیده است. تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماه دوم امسال به ۴.۲ درصد رسیده است.

این رقم در گزارش قبلی که در ماه جولای منتشر شده بود، ۴.۱ درصد برآورد شده است. تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر به بیش از ۹۶ درصد رسیده است.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سطح حمایتی مهم قیمت طلا در شرایط کنونی ابتدا ۱۲۰۰ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا ۱۱۸۰ دلار کاهش خواهد یافت.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا