امور زیربناییراه و ساختمانصوت

تاکید بر ساخت و ساز مسکن در درون شهرها

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بر ضرورت تمرکز ساخت و ساز مسکن از بیرون به درون شهرها در کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حامد مظاهریان در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: مطابق سیاست های جدید وزارت راه و شهرسازی از این پس ساخت و ساز ها در حوزه مسکن در درون شهرها متمرکز خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه گسترش ساخت و ساز منفصل از شهر پدیده ناخوشایندی است، اظهارداشت: واحدهای مسکونی که در بافت های منفصل ساخته می شوند برای اتصال به شهر ها و همینطور ایجاد خدمات شهری اعم از موارد روبنایی و زیربنایی برای این مناطق زمان بر و هزینه بر است.

همچنین بخوانید

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه با تلاش های وزارتخانه، دولت و حمایت مجلس شورای اسلامی این اجماع در نخبگان حاصل شد که رویکرد ساخت و ساز از بیرون شهرها به درون شهرها متمرکز شود چرا که در بافت های میانی شهرها تمامی خدمات زیربنایی و روبنایی وجود دارد.

وی افزود: مطابق برنامه پنج ساله ششم توسعه و برنامه های سالیانه ۲۷۰ محله هر سال باید زیر پوشش طرح باز آفرینی شهری قرارگیرد تا شهرها از درون دوباره احیا و در عین حال بتوان بخشی از نیاز مسکن کشور را از این طریق تامین کرد.

مظاهریان در ادامه این مصاحبه یادآورشد: معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی دو بخش متفاوت از قبیل «برنامه ریزی کلان بخش مسکن» و «مهندسی ساختمان و مسائل مربوط به مقررات ملی، سازمان های نظام مهندسی و فرآیند ساخت و سازها» را پوشش می دهد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا