امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

مشاهده هشتمین کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از شناسایی هشتمین کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استان در روستای کهریز خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه،   دکتر نادر پرور مدیرکل دامپزشکی استان از شناسایی هشتمین کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استان در روستای کهریز خبر داد.

وی اظهار داشت: روستای کهریز از توابع شهرستان کرمانشاه نیز درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شده و با این وجود شمار کانون های تشخیص داده شده به ۸ مورد رسید.

پرور با تصریح اینکه طیور بومی در روستای مذکور به این بیماری مبتلا شده اند، افزود: خوشبختانه طیور صنعتی استان همچنان عاری از این بیماری است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به نظارت های بهداشتی و شرعی بدون وقفه کارشناسان دامپزشکی بر روند کشتار در کشتارگاه های استان،   جای هیچگونه نگرانی برای استفاده شهروندان از مرغ استحصالی از این کشتارگاه ها نیست.

این مقام مسئول با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایان سال و افزایش مصرف پروتئین، به شهروندان توصیه کرد که از مرغ های بسته بندی شده استفاده و ضمن خودداری از خرید کشتار غیرمجاز، مرغ و تخم مرغ مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

وی همچنین به روستاییان نیز توصیه کرد؛  فضای نگهداری طیور بومی خود را با فنس جداسازی کرده و از ارتباط طیور بومی بت پرندگان وحشی خودداری کنند و تلفات طیور را به نزدیک ترین مرکز دامپزشکی و یا از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گزارش دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مرغداری ها نیز برای پیشگیری از شیوع این بیماری مسائل و نکات بهداشتی و قرنطینه ای در واحدهای خود را رعایت و از ورود و خروج های غیرضرور افراد و وسایل نقلیه به این واحدها جلوگیری کنند.


منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا