بورسبورس اوراق

سیل خروشان توقف‌های نوسانی و شنای خلاف جهت «اوان» / قرمزپوشی یک دست پالایشی‌ها

دهمین روز از واپسین ماه تابستان، بازار سرمایه کشور همچنان در شوک آتشی بود که وزارت نفت بر جان بازار سرمایه انداخت؛ آتشی که نه تنها جان پالایشی‌ها را ستاند٬ بلکه به واسطه جو منفی که بر بازار سهام ایجاد کرد٬ توان رشد را نیز از معدنی‌ها گرفت. در این روز ۲۹ نماد بازگشایی و ۲۵ نماد متوقف و یک نماد تعلیق شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،؛ شاید بتوان اولین روز هفته جاری را روز ناخوشایند برای بورس و فرابورس کشور دانست. در این روز اگرچه شاخص هم‌وزن حکایت از حرکت رو به جلو در کلیت نمادهای بازار سرمایه داشت اما عقبگردی که در شاخص بورس شاهد بودیم٬ حاکی از ناهمسویی جدی بین نمادهای کوچک با نمادهای اسم و رسم‌دار بازار بود، چراکه به رغم رشدی ۳۰۵.۱۴ واحدی در شاخص هم‌وزن، شاخص کل کاهشی ۱۳۶۲.۶۳ واحدی را تجربه کرد و به سطح  ۱۳۶ هزار و ۱۰۹ واحد رسید که بیشتر آن را وام‌دار جو منفی بود که نامه غیر منتظره ای از زیرمجموعه وزارت نفت به بازار سرمایه تحمیل کرد و گروه پالایشی را به عقب راند. به هر ترتیب امروز پیام های ناظران بازار همچنان حکایت از روزی پر نوسان داشت و به جز معدود نمادهایی از فرابورس٬ باقی توقف ها و بازگشایی ها فقط و فقط از نوسان های عمدتا مثبتی بود که نمادهای اغلب کوچک بازار را شامل می شد.

بورس:

«دسبحان» اخزا گرفت: نماد معاملاتی شرکت سبحان دارو (دسبحان) با توجه به افشای اطلاعات درخصوص دریافت اسناد خزانه اسلامی بابت مطلالبات از شرکت پخش البرز و پخش قاسم متوقف شد. این شرکت خبر از دریافت تعداد ۲۶۲ هزار و ۵۰۰ سهم از سهام اخزا بابت مطالبات پخش البرز و دریافت تعداد ۱۵۸ هزار سهم از سهام اخزا بابت مطالبات پخش قاسم داد.

فرابورس:

«کایتا» زمین فروخت: نماد معاملاتی (کایتا) متعلق به شرکت ایتالران‌ به منظور شفاف سازی درخصوص وضعیت فروش زمین متوقف شد. این شرکت اعلام کرد پیرو دو نوبت آگهی فروش زمین و عدم وجود متقاضی خرید مجددا آگهی مزایده فروش زمین منتشر کرده است.

«کاسپین» و فروش ساختمان: نماد معاملاتی شرکت داروسازی کاسپین تأمین (کاسپین) به دلیل افشای اطلاعات درخصوص فروش ساختمان دفتر مرکزی متعلق به شرکت داروسازی کاسپین تامین در شهر تهران متوقف شد. در پی این توقف شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین اعلام کرد که در راستای انتقال دفاتر مرکزی به استان‌ها و محل استقرار کارخانه ها و نیز چابک و چالاک سازی مجموعه‌ها در نظر دارد املاک مازاد شرکت‌های وابسته خود را از طریق مزایده عمومی به فروش برساند.

نماد معاملاتی مبین وان کیش (اوان) امروز به دلیل نوسان قیمت منفی ۲۰ درصدی طی چند روز متوالی متوقف شد.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13970610

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا