بورسبورس کالا

رقابت استایرن «پارس» با وجود کاهش ۱.۲ درصدی قیمت / کاتد «فملی» ۳۷ درصد افزایش قیمت داشت

بیشترین ارزش معاملات بورس کالا امروز به مس کاتد (فملی) به میزان حدودی ۱۶۴ میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول نسبت به معامله قبلی خود حدود ۳۷ درصد افزایش قیمت داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  امروز شنبه (دهم شهریور)، تالارهای مختلف بورس کالا در مجموع ارزشی حدود ۲۵۱ میلیارد تومان داشتند. این معاملات در ۱۲۴ قرارداد منعقد شد که همگی در رینگ داخلی شکل گرفت. تالار صنعتی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۱۷۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

گفتنی است، بیشترین ارزش معاملات بورس کالا طی این روز به «مس کاتد» شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) به میزان حدود ۱۶۴ میلیارد تومان بود. این محصول امروز با قیمت پایه کیلویی ۴۰ هزار و ۹۷۲ تومان بدون رقابت نسبت به قیمت پایه معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود با حدود ۳۷ درصد افزایش مواجه بود.

تالار پتروشیمی

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی در این روز معامله یک هزار و ۳۷ تن مواد پلیمری و ۹ هزار و ۹۳۷ تن مواد شیمیایی را تجربه کرد.

بیشترین ارزش معاملات تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی امروز به «استایرن منومر» شرکت «پتروشیمی پارس» به میزان حدودی ۳۸.۶ میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت کیلویی شش هزار و ۱۴۶ تومان و ۵ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه توسط کارگزاری «بانک سپه» در حجم شش هزار و ۲۸۸ تن به طور نقدی فروخته شد. «استایرن منومر» پارس نسبت به معامله قبلی خود (۳۰ مرداد) ۱.۲ درصد افت قیمت داشت.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به «اسید نیتریک» شرکت پتروشیمی کارون به میزان حدود ۷۵ میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی ۷۵۰ تومان و حجم ۱۰۰ تن به طور نقدی توسط کارگزاری «بانک سامان» فروخته شد.

تالار صنعتی

طی امروز همچنین، ۱۰ هزار تن آهن اسفنجی و چهار هزار تن مس کاتد نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی به فروش رسید. بیشترین ارزش معاملات این تالار هم به «مس کاتد» شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) به میزان حدود ۱۶۴ میلیارد تومان بود. این محصول امروز با قیمت پایه کیلویی ۴۰ هزار و ۹۷۲ تومان بدون رقابت نسبت به قیمت پایه در حجم چهار هزار تن توسط کارگزاری «ارگ هومن» معامله شد. قیمت مس کاتد نسبت به معامله قبلی خود (۱۴ مرداد) حدود ۳۷ درصد افزایش داشته است.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «آهن اسفنجی» شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر به میزان حدود ۱۲ میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۱۰ هزار تن توسط کارگزاری «سینا» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو یک هزار و ۲۰۱ تومان بود.

گفتنی است، امروز در این تالار، تیرآهن و سبد میلگرد شرکت ذوب آهن اصفهان هم عرضه شده بود که البته لغو شد و معاملاتی انجام نگرفت.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالا نیز امروز، میزبان دادوستد ۷۷۰ کیلوگرم زعفران رشته ای بود. طی این روز و در تالار مذکور هفت هزار و ۲۰۰ تن گندم خوراکی  و ۳۵۰ تن شکر معامله شد.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار کشاورزی هم به «گندم خوراکی» کردستان به میزان حدودی سه میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت ۹۳۱ تومان و با رقابت ۳ درصد نسبت به قیمت پایه در حجم ۳.۲۰۰ هزار تن فروخته شد. این معامله توسط کارگزاری «پیشگامان بهپرور» انجام شد.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «گندم خوراکی» استان مرکزی به میزان حدود ۳۶۱ میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۴۰۰ تن توسط کارگزاری «پیشگامان بهپرور» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو پنج ۹۰۲ تومان بود.

 

منبع
اقتصاد آنلاین- لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا