بورس

جبران زیان عمده بانک تجارت از محل واگذاری «ونیکی» / جزییات ۲ عرضه دیگر در سال آینده و نحوه تسویه با مالک آلومینیوم المهدی/ برخی مانع از حضور کروز در رقابت شدند

 

رستمی با بیان اینکه سهام آلومینیوم المهدی از سوی خریدار “ونیکی” به عنوان پرداخت نیمی از ثمن معامله مورد قبول بانک تجارت قرار نگرفته عنوان کرد: در سال ۹۶ نیز واگذاری بلوک کنترلی شرکت سرمایه گذاری ایرانیان و معدن و طلای زر مهر در دستور کار بانک تجارت قرار دارد.

 

به گزارش آرمان اقتصادی، معاون مالی و سرمایه گذاری بانک تجارت  در پاسخ به این سوال که بانک تجارت با معامله بلوک ۴۹.۸ درصدی سهام سرمایه گذاری ملی ایران چقدر از زیان مالی سال ۹۵خارج می شود، گفت:با این معامله بخش زیادی از ضرر مالی جبران خواهد شد.

علی رستمی بدون اشاره به عدد سود آوری این معامله افزود: با سیاست گذاری و اقداماتی که در دستور کار است این معامله سود آوری مناسبی برای بانک به ارمغان خواهد آورد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که خریدار برای پرداخت ۱۰۵میلیارد تومانی مابقی ثمن معامله آیا سهام آلومینیوم المهدی یا بانک تجارت را واگذار می کند،اظهارداشت:سهام آلومینیوم المهدی را قبول نکردیم و برای دریافت بخشی از رقم که به صورت اقساط بود سهم های دیگر این شرکت مورد پذیرش قرار گرفت.

عضو هیات مدیره بانک تجارت به چرایی شرکت نکردن سایر رقبا در این معامله بزرگ نیز اینطور پاسخ داد و گفت:با توجه به اینکه این معامله جزء معاملات بزرگ بازار سرمایه محسوب می شود قطعا خارج توان برخی از فعالان بازار برای ورود به این معامله بود

رستمی این را هم یاد آور شد که البته حاشیه هایی که از سوی برخی دوستان قبل از انتشار آگهی بوجود آمد مانع از ورود آنها از جمله قطعه سازی کروز به این معامله شد.

وی در خصوص برنامه های آتی این بانک نیز بیان کرد:در سال ۹۶ نیز واگذاری بلوک کنترلی شرکت سرمایه گذاری ایرانیان و معدن و طلای زر مهر در دستور کار بانک تجارت قرار دارد.

 

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا