بانکبانک و بیمه

مخالفت با حقوق ۲۴ میلیونی مدیران دولتی


نمایندگان مجلس بر نظر قبلی خود درباره سقف حقوق مدیران اصرار و با حقوق ۲۴ میلیون تومانی مدیران دولتی مخالفت کردند.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal)، نمایندگان در نشست علنی عصر امروز شنبه مجلس شورای اسلامی با بررسی مجدد یکی از بندهای لایحه برنامه ششم توسعه بر نظر قبلی خود در خصوص سقف دریافتی مدیران کشور با ۱۷۹ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر موافقت کردند.
نمایندگان مجلس با اصرار بر نظر قبلی خود درباره سقف حقوق مدیران کشور در برنامه ششم توسعه بر پرداخت ۳۰ درصدی به مشاغل تخصصی، واحدهای عملیاتی و مناطق مرزی و محروم موافقت کردند.
شورای حقوق و دستمزد می‌تواند با پیشنهاد روسای قوا مجموع پرداختی ماهانه مقامات مدیران، کارکنان دستگاه موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۱۳۶۶ و ماده ۳۵ این قانون حداکثر دو برابر حداکثر حقوق و مزایای مستمر قابل پرداخت به کارکنان موضوع تبصره ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری را تعیین کند.
تبصره- شورای حقوق و دستمزد می تواند با پیشنهاد روسای قوا، وزرا یا معاونان رئیس جمهور که مسئولیت ریاست دستگاه‌های اجرایی را به عهده دارند و بالاترین مقام دستگاه اجرایی برای مشاغل تخصصی واحدهای عملیاتی و مناطق مرزی و محروم حداکثر ۳۰ درصد علاوه بر سقف مقررات این ماده منظور نمایند.
گفتنی است، رئیس مجلس شورای اسلامی از نمایندگان در خصوص ورود به موضوع اصلاح عبارتی مصوبه برنامه رأی گرفت که نمایندگان با ۱۶۸ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در جلسه با این موضوع موافقت کردند.



همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا