بورسبورس اوراقپرداخت الکترونیک

گامی بلند در راستای توسعه و هویت بخشی به فین تک‌ها در بازار سرمایه ایران

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین الملل اعلام کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار به عضویت کمیته­ فنی «فین تک» در آیسکو در آمد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهادر بیژنی طی گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در این خصوص گفت: نقش پررنگ فناوری های نوین مالی و ارتباط این حوزه با بازارهای اوراق بهادار، در آخرین گردهمایی سالانه­ نهادهای ناظر در بوداپست، مورد توجه اعضاء قرار گرفت.  به همین منظور قانون­گذاران بین المللی اوراق بهادار به این تصمیم رسیدند که با ایجاد یک کمیته­ تخصصی در خصوص فناوری­های مالی Fintech، از طریق به اشتراک گذاری دانش، اطلاعات و دستاوردهای بین المللی، به صورت منسجم تر، این مواضع را در سطح بین المللی دنبال کنند.

وی ادامه داد: از جمله برنامه های این کمیته­ تخصصی، بررسی و پیشنهاد چارچوب‌های قانون­گذاری، بسترسازی، ملاحظات پلت فرم­های مالی هوشمند و نوظهور از جمله خدمات مشاوره روباتیک و نوآوری در نظارت است که تمامی این زمینه­ها برای بازارسرمایه ایران جذاب بوده و هم اکنون با رویکرد هویت بخشی، حمایت، توسعه و بسترسازی Fintech در دستور کار قرار دارد.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین الملل تاکید کرد: عضویت در این نهاد تخصصی فرصت مغتنمی است تا سازمان بورس و اوراق بهادار بتواند همگام با سایر نهادهای ناظر و مطابق با استانداردهای روز بین المللی به این مهم پرداخته و از طریق بهره­مندی از فن‌آوری ‌­های نوظهور، سرعت و ظرفیت رشد و توسعه­ی بازارسرمایه را افزایش دهد.

بیژنی در ادامه افزود: خانم مروّج، مدیر فن‌آوری اطلاعات سازمان به عنوان یکی از چهار سخنران اولین نشست تلفنی بین المللی که با حضور ۱۱۷ عضو از ۵۶ کشور در تاریخ ۱۴ شهریورماه جاری برگزار خواهد شد، به بیان دستاوردها، تجربیات و چالش­های بازارسرمایه ایران خواهد پرداخت. حوزه های مرتبط با Regtech، Suptech، Sandbox، ،Open Data، AI و ML از جمله موضوعات تخصصی است که در این سخنرانی به آن اشاره خواهد شد.

یادآور می شود ایران در سال۱۳۹۵ به عضویت سازمان بین المللی کمیسیون های اوراق بهادار درآمد و همواره نقش فعالی در این نهاد بین المللی ایفا کرده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا