امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

افزایش قیمت میوه غیر منطقی است

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: افزایش قیمت میوه غیر منطقی، بد اخلاقی و اجحاف در حق مصرف کنندگان است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حبیب رادفر در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به این جمله که ایران به لحاظ تولید میوه در دنیا سرآمد است، افزود: افزایش بی رویه قیمت ها در این حوزه بیشتر به دلالی و واسطه گری های کاذب و گرانفروشی خرده فروشان مربوط می شود.

وی همچنین اظهارداشت: بارفروشان و دلالان به موازات دیگر بخش ها قیمت محصولات باغبانی را به بهانه های مختلف از قبیل سرمازدگی، گرانی هزینه کارگری، سبد و نظایر این افزایش داده اند از اینرو ضرورت دارد دستگاه نظارتی در راستای کنترل و آرامش بازار و همینطور جلوگیری از اجحاف در حق مصرف کنندگان وارد عمل شوند.

همچنین بخوانید

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: طبق قانون نظارت بربازار برعهده اصناف و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است.

وی افزود: شوربختانه با وجود سیستم دلالی و واسطه گری همیشه تولید کنندگان و مصرف کنندگان میوه متضرر و سود اصلی بدون هیچ گونه زحمتی به جیب این دسته افراد ریخته می شود.

رادفر با بیان اینکه بخش باغبانی ایران بسیار توانمند است، اظهارداشت: برخی از محصولات باغی کشور رتبه های یک تا پنجم جهانی را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه یادآورشد: سالانه ۲۲ میلیون تن محصول باغبانی به ارزش اقتصادی بیش از ۲۱۲ هزار میلیارد تومان در کشور تولید می شود.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی « حسن سعید کلاهی، سید وحید موسوی، حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا