انرژی

عرضه مواد اولیه پتروشیمی از طریق تعاونی ها

 

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان وفروشندگان پلاستیک گفت: پیشنهاد می شود مانند گذشته مواد اولیه پتروشیمی به تعاونی ها عرضه و از این مسیر در بین تولیدکنندگان تقسیم شود.

 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،رحیم مقیمی اصل در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: عرضه مواد پتروشیمی در بورس بسیار خوب است به شرط اینکه رانت بازی و دلال بازی نباشد.

وی همچنین اظهارداشت: متاسفانه دلالان و واسطه ها با در اختیار داشتن نقدینگی بالا حجم زیادی از این مواد را خریداری و در بازار آزاد با قیمت ها بالاتر به مصرف کنندگان عرضه می کنند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان وفروشندگان پلاستیک گفت: برای کنترل بازار به نظر می رسد در شرایط حاضر مواد پتروشیمی با سازو کارهای مشخص بطور مستقیم به دست تولیدکنندگان پائین دستی پتروشیمی ها برسد.

وی افزود: در حال حاضر هیچ گونه همخوانی بین عرضه و تقاضا در بازار محصولات پتروشیمی وجود ندارد به عبارتی تقاضا دراین بازار بیش از عرضه خودنمایی می کند.

مقیمی اصل تصریح کرد: این عدم همخوانی تبعات منفی زیادی به همراه دارد که تشکیل بازار سیاه، گرانی غیر متعارف مواد پتروشیمی، افت میزان تولید و بهم خوردگی قراردادهای خارجی صنایع پائین دستی پتروشیمی ها از جمله این موارد است.

وی در ادامه یادآورشد: عرضه مواد اولیه پتروشیمی در شرایط فعلی که جولان دلالان و واسطه ها بسیار زیاد و بازار در حالت نابسامانی بسر می برد از طریق تعاونی ها و اتحادیه ها صورت گیرد چرا که احتمال تخلف به سبب نظارت های بیشتر در این مسیر کمتر است.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا