امور زیربناییراه و ساختمان

بارفرابر ریلی در ایران وجود ندارد

عضو انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران و رئیس کارگروه حمل و نقل ریلی گفت: متاسفانه جای بارفرابر یا فورواردر در بخش حمل و نقل ریلی کشور به شدت خالی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدکمال الدین حسینی در برنامه «راه ابرایشم» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه نقش شرکت های بارفرابر در تامین بار قطارها در دنیا بسیار پر رنگ است، افزود: این واحدها از یک سو با تجار، بازرگانان و صنعتگران در ارتباط بوده و بار را از آنان تحویل می گیرند و از دیگر سو با توجه به دانش و اطلاعاتی که در زمینه بار دارند هماهنگی های لازم را با راه آهن به لحاظ واگن، شیوه و مسیرهای حمل و همینطور کرایه ها مورد نظر انجام می دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیریت بار در حال حاضر یکی از چالش های بزرگ حمل کالا از طریق ترانزیت ریلی در کشور است، اظهارداشت: ایران امروز از وجود نیروی انسانی و مدیران کارآمد در اقتصاد حمل و نقل برخوردار است.

همچنین بخوانید

عضو انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران و رئیس کارگروه حمل و نقل ریلی گفت: این نیروها می توانند از ظرفیت راه آهن بویژه در حوزه بار به نحو احسن استفاده کنندبه شرط اینکه مسئولان به جایگاه شرکت های بارفرابر اهمیت دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اینکه بندر فاقد پس کرانه منفعل خواهد بود، افزود: در بندر عباس و امام پس کرانه خوبی وجود ولی در چابهار این پس کرانه بسیار ضعیف است.

حسینی افزود: هندوستان به دنبال اینکه پس کرانه بندر چابهار را هرچه سریعتر تکمیل کند چرا که بندر مزبور برای این کشور از اهمیت راهبردی برخوردار است.

وی در ادامه اظهارداشت: انواع واگن باری قطار شامل واگن فله بر، واگن مسطح، واگن مسقف، واگن معمولی، واگن مخزن دار، واگن تانکردار، واگن بونکردار و واگن یخچال دار است.

عضو انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران و رئیس کارگروه حمل و نقل ریلی یادآورشد: ضعف بزرگ دیگری که در حوزه ریلی ایران وجود دارد اینکه در عرصه بین المللی واگن های ملی امکان خروج از کشور را ندارند بنابراین اگر بنا بر جابجایی حمل بار به روش ریلی است باید واگن های متناسب هم در اختیار باشد.

برنامه «راه ابریشم» کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی الهام مصطفوی یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه ساعت ۱۶.۲۵ به مدت ۳۰ دقیقه با هدف توسعه تجارت بین الملل به نفع بخش صادرات به ویژه صادرات غیر نفتی و معرفی مقصد های مناسب صادراتی کشور از رادیو اقتصاد پخش وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا