امور زیربناییصوتكشاورزی و دامپروری

قیمت مرغ در مسیر ارزانی

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی از کاهش یک هزار و ۲۰۰ تومانی قیمت مرغ طی دو روز در کشور خبرداد و گفت: این افت قیمت ادامه دار است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی یوسف خانی در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه تولید و عرضه زیاد عامل کاهش قیمت مرغ شده است، افزود: این کالا امروز (سه شنبه) نیز ۵۰۰ تومان به ازای هرکیلو افت قیمت را تجربه خواهد کرد.

وی در ادامه پیش بینی کرد که این کاهش قیمت تا مرز ۹ هزار تومان ادامه خواهد داشت.

همچنین بخوانید

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی گفت: طبق معمول قیمت مرغ گرم در میادین میوه و تره بار دستکم هر کیلو ۵۰۰ تومان از خرده فروشی ها کمتر است.

وی با بیان اینکه قیمت همیشه تابع عرضه و تقاضاست، افزود: افزایش ۴۰ درصدی قیمت مرغ طی هفته های گذشته به سبب کاهش تولید و به تبع کمی عرضه این کالا در بازار بوده است.

یوسف خانی تصریح کرد: خوشبختانه اواخر تیر و اوائل مرداد ماه سال جاری به میزان کافی جوجه ریزی در سطح مرغداری های کشور انجام شده و این جوجه ها هم اکنون آماده کشتار و عرضه به بازار هستند.

وی گفت: قیمت معقول و منطقی هرکیلو مرغ زنده جهت «عرضه به کشتارگاه» و برای «مصرف کنندگان» با توجه به قیمت نهاده های فعلی و قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان به ترتیب شش هزار و ۵۰۰ تومان و هشت هزار و ۸۰۰ تا ۹ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی در ادامه یادآورشد: اگر قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری جهت عرضه به کشتارگاه زیر خط شش هزار و ۵۰۰ تومان باشد تولیدکنندگان به شدت دچار ضرر و زیان خواهند شد.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی « حسن سعید کلاهی، سید وحید موسوی، حمید رضا کجوری » با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا