انرژی

جایگاه نظام مهندسی آب در کشور تعریف شود/نپرداختن به دانش هیدرولیک مشکلات را افزایش می‌دهد

مسئول کمیته سیاست‌گذاری کنفرانس ملی هیدرولیک ایران گفت: اگر در تمامی امور به دانش هیدرولیک به صورت تخصصی پرداخته نشود، مشکلات کشور روز به روز افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، روح‌الله فتاحی ۱۳ شهریورماه در هفدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران در دانشگاه شهرکرد، اظهار کرد: کشور به واسطه اقلیمی که دارد در یک منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته است.

وی افزود: بحث هیدرولیک و آب جایگاه اساسی برای کشور دارد اگر به صورت تخصصی به دانش هیدرولیک در تمامی امور پرداخته نشود، مشکلات کشور روز به روز افزایش می‌یابد.

همچنین بخوانید

فتاحی گفت: موتور محرک تمام تحولات در کره زمین چرخه آب است، آب به منزله خون در رگ‌های انسان است که در تمام فعالیت‌های بشری جریان دارد و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.

وی بیان کرد: وضعیت موجود در کشور وضعیت جدیدی نیست، بلکه شرایط و ویژگی این ناحیه از کره زمین بوده که کشور جزء کمربند خشک کره زمین محسوب می‌شود، به طوری که چندین قرن است به دنبال تغییر شرایط موجود هستیم.

فتاحی خاطرنشان کرد: هیدرولیک در صنعت، محیط زیست، پزشکی و حمل و نقل به عنوان یکی از مباحث علوم پایه مطرح است که اقلیم و تغییر اقلیم و گردش اتمسفر وابسته به دانش هیدرولیک است.

​مهدی یاسی، رئیس انجمن هیدرولیک ایران نیز گفت: انجمن هیدرولیک ایران از سال ۷۳ توسط تعدادی از برجسته‌ترین استادان و پیشکسوتان بنیان نهاده شد.

یاسی افزود: انجمن هیدرولیک ایران یک نهاد مستقل و تخصصی در علوم، مهندسی آب و محیط زیست است، همچنین یک مرجع علمی و فنی به منظور مشاوره، ارزیابی، نظارت و پایش در طرح‌های مطالعاتی است.

وی با اشاره به اینکه بحث نظام مهندسی آب سال‌ها مطرح است و باید جایگاه این نظام در کشور تعریف شود، خاطرنشان کرد: امید است این کنفرانس فرصتی برای ارائه ایده‌ها و زمینه‌های تحقیقاتی باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا