ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

انتقاد از زندگی تجمل‌گرایانه برخی از مدیران استانی

محمدجواد آذری‌جهرمی با انتقاد از زندگی تجمل‌گرایانه برخی از مدیران استانی گفت: در شرایطی که دشمنان با حمله اقتصادی به مردم هجوم آورده‌اند، شنیده‌ام برخی از مدیران استانی علاوه بر خود برای خانواده‌شان نیز ماشین و امکانات دولتی استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز (دوشنبه) با حضور وزیر ارتباطات و هیات همراه در استان سیستان و بلوچستان سه طرح زیر ساختی بزرگ ارتباطاتی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

ایجاد ۷۵۰ کیلومتر فیبرنوری درون‌استانی بین‌شهری، بهره‌برداری از ۳۳۰ سایت جدیدالاحداث یا نوسازی‌شده و احداث تلفن ثابت روستایی برای ۲۲۱۵ روستای این استان دستاوردهای این سه پروژه بزرگ است.

همچنین بخوانید

بنابر این گزارش، دولت در یک سال گذشته ۴۵۰ میلیارد تومان و بخش خصوصی ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است. همچنین در ادامه این سفر، توافقنامه توسعه‌های سال ۹۷ استان سیستان وبلوچستان فردا (سه‌شنبه) بین وزیر ارتباطات و استاندار سیستان و بلوچستان تفاهم و تبادل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نخستین روز از سفرش‌ به استان سیستان و بلوچستان بعد از چابهار راهی ایرانشهر شد و در دانشگاه ولایت این شهرستان و در جمع شورای اداری و معتمدان این شهر، با انتقاد از این شیوه سوال کرد مگر مدیر به جز اینکه مسوولیت سنگین‌تری برعهده دارد با مردم عادی چه فرقی می‌کند؟

آذری جهرمی با اشاره به این نکته که انجام برخی از کارهای روزمره خانوادگی مانعی در ماموریت‌های محول ایجاد نمی‌کند، گفت: بنده به نانوایی می‌روم و نان خانه را خودم تهیه می‌کنم و بچه‌هایم را درصورتی که از سرویس جا بمانند خودم به مدرسه می‌رسانم و بسیاری از امور منزلم را انجام می‌دهم بدون اینکه خللی به کار و ماموریت‌هایم وارد شود. 

وزیر کابینه دولت دوازدهم اظهار کرد: نخستین تعهد من اجرای برنامه‌ایست که در نظام اسلامی تصویب شده است و مطابق آن تا پایان امسال تعداد روستاهای دارای ارتباطات کامل و مناسب در این استان را از پنج درصد به ۲۵ درصد می‌رسانیم. 

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۵۰۰ روستای استان تحت پوشش تلفن ثابت و اینترنت روستایی قرار می‌گیرند، افزود: همچنین در  ۶۰۰ روستا خدمات همراه اول به نسل‌های بالاتر ارتقاء پیدا می‌کند و ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری جدید نیز به شبکه فیبر نوری اضافه می‌شود. 

آذری جهرمی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن با کشورمان تصریح کرد: البته فشارهای اخیر بی‌سابقه نیست و قبلا نیز گاهی با شدت بیش‌تری وجود داشته است و در هر مورد بی‌نتیجه ماند. 

وی با تاکید بر اینکه جلب اعتماد مردم با حرف امکان‌پذیر نیست بلکه با عمل به دست می‌آید، افزود: شاید مدیری بتواند ظاهرسازی کند و با یک خودروی معمولی رفت و آمد کند اما مردم ماشین لوکسی که خانواده و فرزندان او را جابجا می‌کند، می‌بینند و این تناقض و دوگانگی را درک می‌کنند.

آذری جهرمی با اشاره به مشکلات فرهنگی استان که گاهی باعث صدمه زدن به تجهیزات ارتباطی و فیبر نوری می شود، گفت: از همه علمای شیعه و اهل سنت و بزرگان و معتمدان سیستان و بلوچستان می‌خواهم در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در شورای اداری چابهار اعلام کرد که تا پایان سال روستای بدون ارتباط در سیستان و بلوچستان نخواهیم داشت.

محمدجواد آذری جهرمی به تکلیف دولت دوازدهم مبنی بر پوشش ۸۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار به ارتباطات مناسب، گفت: در ابتدای دولت دوازدهم کارگروهی برای بررسی وضعیت ارتباطات در استان سیستان و بلوچستان تشکیل شد که روستاها را در چهار دسته روستاهای فاقد ارتباط، روستاهای با تنها یک نوع ارتباط، روستاهای با دو نوع ارتباط و روستاهای با ارتباطات کامل شامل تلفن ثابت، همراه و اینترنت، تقسیم کرد. 

وی با بیان اینکه از مجموع ۷۱۰۰ روستای استان سیستان و ‌بلوچستان بیش از ۵۰۰۰ روستا بیشتر از ۲۰ خانوار دارند، افزود: بعد از یکسال تلاش باید اعلام کنم که از مجموع روستاهای استان سیستان و بلوچستان پنج درصد دارای ارتباط کامل، ۳۲ درصد دارای دو نوع خدمات ارتباطی، ۵۱ درصد دارای یک نوع خدمات ارتباطی و ۱۲ درصد همچنان بدون هیچ ارتباطی هستند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر استان سیستان و بلوچستان از نظر شاخص‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در میان استان‌های کشور در رتبه سی و یکم قرار دارد. 

آذری جهرمی با اشاره به تاکید رییس جمهور برای توسعه استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: واقعیت این است که وضعیت توسعه ارتباطات در استان سیستان و بلوچستان مطلوب نیست و این وضعیت فقط ناشی از بی‌توجهی نیست چراکه سرمایه‌گذاری در این استان نسبت به جمعیت سایر استان‌های کشور بازدهی کمتری دارد و به همین دلیل بخش خصوصی برای سرمایه گذاری انگیزه لازم را ندارد. 

او با بیان اینکه بر همین اساس سرمایه‌گذاری بخش دولتی نسبت به بخش خصوصی در این استان بسیار بیش‌تر است، تصریح کرد: اما دولت دوازدهم برخلاف رویه سایر استان‌ها برای جبران عقب ماندگی سرمایه گذاری بیشتری را در استان سیستان و بلوچستان انجام داده است بطوریکه در یک سال گذشته ۴۵۰ میلیارد تومان در این استان در مقابل ۱۳۲ میلیارد تومان بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است. 

وزیر ارتباطات با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری انجام شده و با تلاش جوانان و ‌نیروهای متخصص استان، ۷۵۰ کیلومتر از مسیرهای بین شهری را فیبرنوری کشیده‌ایم، گفت: این اندازه فیبرکشی عدد قابل توجهی است و در ۲۲۱۵ روستا نیز خدمات تلفن ثابت نیز ارائه شده بطوریکه از قبل هفته دولت تاکنون ۱۰۰۰ درخواست ثبت نام انجام شده است. 

وی وعده داد: پوشش ارتباطی ۱۴۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان که تاکنون هیچ پوشش ارتباطی نداشته‌اند تا پایان سال برقرار شود. 

آذری جهرمی با اشاره به اینکه ۵۰۰ روستای دیگر تا پایان سال دارای تلفن ثابت می‌شوند، اظهار کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان سال روستاهای دارای ارتباط از پنج درصد به ۲۵ درصد و روستاهای بدون ارتباط را از ۱۲ درصد به صفر برسانیم.

بر اساس این گزارش آذری جهرمی و هیئت همراه که صبح دوشنبه برای افتتاح تعدادی از طرح های ارتباطی و مخابراتی به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده‌اند از شهرها و شهرستان های چابهار، ایرانشهر، سراوان و سیب و سوران دیدن و وضعیت ارتباطی مناطق روستایی و جاده های استان را بررسی خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا