بین الملل

بانک های دولتی چین سوآپ دلار در برابر یوآن را آغاز کردند

بانک های دولتی چین در خارج از مرزهای این کشور اقدام به سوآپ دلار در برابر یوآن را شروع کرده اند تا یوآن را در مقابل تنش های جدید پشتیبانی کنند.

همچنین بخوانید

 گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، درحالی که بازارهای جهان  خود را برای افزایش احتمالی تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین، در این هفته آماده می‌کنند، تاجران خبر دادند که بانک‌های دولتی چین در بازارهای پیش‌خرید خارجی، با قراردادهای یک‌ ماهه تا یک ساله، درحال سوآپ دلار به ازای یوآن هستند.

دوره اعتراض نمایندگان سنا به طرح پیشنهادی وضع تعرفه‌های جدید بر ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات چینی، این پنج‌شنبه به پایان می‌رسد و پس از آن ترامپ می‌تواند با امضای آن، این طرح را اجرایی کند، هرچند مشخص نیست که اجرای این کار چقدر طول خواهد کشید. 

یکی از تاجران گفت که بانک‌های دولتی چین از روز جمعه در حال انجام این سوآپ‌ها هستند.

یک تاجر دیگر گفت که میزان مداخله بانک‌های چین متوسط بوده است و آن را اقدامی دفاعی برای بالا بردن قیمت یوآن در بازارهای خارجی، پیش از تحولات روز پنج‌شنبه دانست.

تحلیل‌گران می‌گویند در حالی که آمریکا خود را برای وضع تعرفه‌های جدید بر علیه چین آماده می‌کند، بانک مرکزی چین باید به زودی تصمیم بگیرد که آیا لازم است با قدرت بیشتری برای تقویت یوآن مداخله داشته باشد یا خیر؟

برخی از ناظران بازار می‌گویند اقدامات بانک‌های بزرگ چین در بازارهای پیش‌خرید یوآن در خارج از مرزهای چین عکس اقدامات آنها در بازارهای پیش‌خرید داخلی است.

یک تاجر می‌گوید: آن‌چه بانک‌های بزرگ در بازارهای خارج از کشور انجام می‌دهند این است که نقدینگی ارز خود را محدود کنند، اما در بازارهای داخلی آنها دلار را از بازار جمع‌آوری می‌کنند تا در آینده در بازارهای فروش فوری، مورد استفاده قرار دهند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا