امور زیربناییتعاون و اشتغال

استقبال محدود تعاونی‌ها برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی

مدیرعامل بانک عامل بخش تعاون با اشاره به رشد ۶ برابری منابع این بانک طی پنج سال گذشته، از استقبال بسیار محدود شرکت های تعاونی برای بهره مندی از تسهیلات اشتغال روستایی خبرداد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک عامل بخش تعاون، حجت اله مهدیان در جلسه شورای هماهنگی سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان آذربایجان شرقی گفت: گستردگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موجب شده است که زمینه‌های تعامل و همکاری بین دستگاه‌های زیرمجموعه بیش‌ازپیش فراهم شود.

وی اضافه کرد: بانک عامل بخش تعاون به‌ منظور بهره‌مندی از این فرصت‌ها و در راستای تقویت همکاری‌ها و تعامل دو سویه نگاه به درون را در اولویت فعالیت‌های کاری خود قرار داده است.

مدیرعامل بانک عامل بخش تعاون ضمن اشاره به سابقه فعالیت این بانک اظهار داشت: این بانک ۲۰ سال در قالب صندوق تعاون (از سال ۶۸ تا ۸۸) فعالیت داشته و از ۱۵ مرداد سال ۸۸ در این مدت ۹ ساله فعالیت خود، حجم دارایی‌ها، منابع بانک، اعطای تسهیلات و تخصیص منابع با جهش‌های بسیار خوبی مواجه بوده است و بر این اساس در این پنج سال بر اساس آمار منابع بانک ۶ برابر شده است.

مهدیان در ادامه به برخی تفاهم‌نامه‌های فی‌مابین دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: تفاهم‌نامه‌های فی‌مابین بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید ازجمله تفاهم‌نامه‌هایی است.

وی اظهار داشت: از سال ۹۴ به بعد که بانک عامل بخش تعاون مجری طرح رونق تولید بنگاه‌های کوچک و متوسط شد با وجود اینکه بانک از حیث تعداد و گستردگی جزو بانک‌های نوپا به شمار می‌رود ولی عملکرد مناسب آن موجب شد تا در زمره پنج بانک برتر کشور قرار گیرد.

مدیرعامل بانک عامل بخش تعاون، اجرای طرح حمایت از اشتغال پایدار روستایی و طرح اشتغال فراگیر را فرصتی مغتنم برای شرکت‌های تعاونی خواند و افزود: متأسفانه در ماه‌های گذشته شرکت‌های تعاونی بسیار محدودی برای بهره‌مندی از این فرصت استثنایی اقدام کرده‌اند که امیدواریم افزایش یابند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا