امور زیربناییتعاون و اشتغال

به ثبات اقتصادی باز می گردیم/ارز بیماری مزمن اقتصاد است

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ارز و نقدینگی سرگردان همواره بیماری مزمن اقتصاد ما بوده است، گفت: هیچ مسیری جز تقویت روح تعاون برای عبور از مشکلات کشور نداریم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به عنوان میهمان در سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر ملی به مناسبت هفته تعاون دعوت شده بود، گفت: پس از اتمام دوران مسئولیتم در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قصد سخنرانی در هیچ مراسمی نداشتم اما به احترام تعاونگران و نظر به اهمیت بخش تعاون در این مراسم حضور یافتم.

وی با اشاره به دوران مسئولیت خود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وجدان جمعی به درستی قضاوت می کند؛ بعد از انتشار کتابم در دهه های گذشته در خصوص «زنده باد فساد» در نظر داشتم عنوان کتاب جدیدم را دوباره «زنده باد فساد» بگذارم اما عنوان این کتاب را «زنده باد استیضاح» می گذارم. من به عنوان نه مسئول بلکه به عنوان یک شهروند حق دارم از دموکراسی ناقص صحبت کنم.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به انتقاد یکی از تعاونگران برتر حاضر در این مراسم که در سخنرانی خود گفته بود «دوران سخنرانی مسئولان به پایان رسیده و امروز نوبت سکوت آنها رسیده است» گفت: یکی از خصوصیات جامعه ایران این است که به جای گفت و شنود روحیه «گفت – گفت» داریم این در حالی است که امروز باید مردم و مسئولان با هم صحبت کنند؛ ضمن اینکه قدر تلخ زبانی را باید در جامعه دانست، شیرین زبانی، باج دادن و بده بستان ها مشکل جامعه را حل نمی کند.

وی با اشاره به نقش تعاون در جامعه گفت: تعاون یک روش، منش، فکر و ایده است و امروز در جامعه نیاز به روحیه تعاونی داریم و باید از سختی ها  در کشور با تقویت روحیه تعاونی عبور کنیم؛ ما اشتباه کردیم اما اجازه نمی دهیم یک آمریکایی بگوید که برنامه فروپاشی ایران را دارد.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هر چند باید برای جلوگیری از ایجاد جنبش تهی دستان مراقب باشیم اما تهی دستان ایران هم مدافع کشور هستند و باید با روح تعاون و با در کنار هم بودن از مشکلات عبور کنیم.

وی با بیان اینکه امروز هیچ پست و سمتی را در دولت نمی پذیرم، افزود: در نظر دارم یک نهاد مردم نهاد بزرگ تاسیس کنم که بخشی از آن قطعا تعاون خواهد بود چرا که ما با مشارکت جمعی و در کنار هم بودن می توانیم روح تعاون را تقویت کنیم.

ربیعی همچنین به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: ارز بیماری مزمن اقتصاد ما بوده است، نقدینگی سرگردان هم از چالش های کشور است اما قطعا به ثبات بر می گردیم.

در ادامه مراسم همچنین انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مقابل تحریم های ظالمانه چاره ای جز نهادینه کردن روحیه تعاون در جامعه نداریم.

وی افزود: اولی ترین، اصلی ترین و با اهمیت ترین جایی می توانیم اقتصاد مقاومتی را نهادینه کنیم تقویت بخش اقتصاد تعاونی است.

بندپی ضمن تقدیر از عملکرد ۵ ساله ربیعی در وزارت تعاون و رفاه اجتماعی گفت: اولین راهبرد آقای ربیعی در این وزارتخانه مبارزه با فقر و ایجاد عدالت اجتماعی بود؛ دومین راهبرد وی اشتغال فراگیر، سومین راهبرد جلوگیری از بروز و شیوع آسیب های اجتماعی و چهارمین راهبرد ترویج و توسعه بخش تعاون بود که این مسیر در دوران من نیز ادامه می یابد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا