امور زیربناییتعاون و اشتغال

صنایع به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنند

ماهشهر – سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انتظار می رود صنایع مستقر در ماهشهر به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، انوشیروان محسنی بندپی عصر امروز در مراسم افتتاح چند طرح صنعتی در ماهشهر اظهار کرد: با تحریم های ظلمانه که کشورهای استکبار اعمال می‌کنند ما کاری نمی‌توانیم بکنیم به جز مردم نهاد کردن و تکیه بر ظرفیت های داخلی که می‌توان این امر را در صنایع گازی، نفتی و دریایی استفاده کرد. 

وی افزود: دولت در بحث اشتغال فراگیر و روستایی و … هدف گیری خاص خود را دارد به گونه ای که مقرر شده در سال جاری ۹۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند. 

محسنی بندپی تصریح کرد: در عین حال اگر از مسائل زیست محیطی غفلت کنیم؛ این امر می تواند همانند بحث ریزگردها و آب شور به یک بحران زیست محیطی تبدیل شود. خوشبختانه پتروشیمی غدیر در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر در زمینه مسائل زیست محیطی پیش قدم بوده است. 

سرپرست وزارتخانه تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما باید به دنبال انجام مسئولیت اجتماعی باشیم و اگر مقداری از درآمدها را صرف مسائل زیست محیطی و … بکنیم یک سود ارزشمند و کلان خواهیم داشت. 

محسنی بندپی در خصوص برخی صنایع متعلق به شرکت های زیر مجموعه این وزارت خانه در استان خوزستان نیز گفت: اگر استاندار خوزستان برای شرکت هایی نظیر فولاد اکسین و لوله سازی اهواز یک خریدار خوب که بتواند ارزش افزوده مناسبی نیز ایجاد کرده و به مسئولیت های اجتماعی خود به خوبی عمل کند، پیدا کند ما آنها را خواهیم فروخت. 

وی همچنین گفت: استفاده از نیروهای بومی در ماهشهر یکی از نکات مهم و اصلی ما بوده که ما بر آن تاکید خواهیم داشت همانطور که رئیس جمهور بر آن دستور داده است. 

محسنی بندپی همچنین بیان کرد: مرکز توانبخشی که در بندرماهشهر ایجاد شده توسط یک واحد پتروشیمی صورت گرفته که این واحد به خوبی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده است. انتظار می رود همه شرکت های پتروشیمی و صنایع خوزستان به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنند. 

وی تصریح کرد: ما این آمادگی را داریم که برای همه خانواده هایی که یک معلول دارند، هزینه های این معلول را تقبل کنیم. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا