بانک و بیمهطلا و ارز

نبود هیچ توجیه اقتصادی برای نوسانات ارزی

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ توجیه اقتصادی در حال حاضر برای کنترل نوسانات ارزی در کشور وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد حسن نژاد در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: دولت ایران خیلی قدرتر از این حرف هاست بنابراین هر وقت اراده کند می تواند مانع این افت و خیزها شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شش هزار هزار میلیارد تومان تنها دارایی های دولت است، اظهارداشت: این در حالیکه مجموع نقدینگی موجود در جامعه هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با این فشارها به دنبال پذیرش و تصویب «اف. ای. تی. اف» در مجلس است وگرنه برای کنترل این نوسانات هیچ دلیلی وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اصلی ترین مشکل امروز مملکت سلب اعتماد عمومی است، افزود: برای این قضیه باید یک فکر عاجل کرد چرا که مسئله اعتماد عمومی به عنوان ارزشمند ترین مولفه سرمایه اجتماعی است.

حسن نژاد در ادامه یادآورشد: اعتماد عمومی از ملزومات اساسی پیشرفت هر جامعه و زمینه ساز موفقیت دولت ها و همینطور منجر به بروز رفتارهای مشارکتی، کاهش تعارض و تقلیل هزینه انجام کارها در جامعه می شود.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «حسن سعید کلاهی، سید وحید موسوی، حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا