ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

همکاری غول‌های مخابراتی آمریکا و سوئد برای اینترنت‌ اشیاء

شرکت آمریکایی اسپرینت با همکاری بزرگترین اپراتور اروپا، اریکسون، قصد دارد به توسعه فناوری اینترنت اشیاء (IoT) بپردازد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وب سایت زد دی نت، دو شرکت مخابراتی و اپراتور فعال در آمریکا و اروپا تصمیم گرفته‌اند که با همکاری یکدیگر، به توسعه شبکه اینترنت اشیاء و فناوری‌های نوینی همچون برقراری امکانات لازم برای شهرهای هوشمند بپردازند.

اینترنت اشیاء و شهر هوشمند عباراتی هستند که این روزها در فضای مجازی زیاد به گوش کاربران می‌خورد. باید گفت که اینترنت اشیاء به کاربران ساکن در شهرهای هوشمند این امکان را می‌دهد تا با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند خود به کارها و فعالیت‌های روزمره خود بپردازند و این امر در زمینه‌هایی همچون انرژی، حمل و نقل، صنعت، بهداشت و درمان، ساخت و ساز، خانه و شهر هوشمند نقش پررنگ و به‌سزایی ایفا خواهد کرد.

همچنین بخوانید

اینترنت اشیاء (IoT) به معنی یک شبکه جهانی از اشیاء مرتبط و متصل است که هر یک دارای آدرس مختص به خود بوده و بر اساس قراردادهای استانداردشده‌ای با یکدیگر در ارتباطند.

این سیستم جدید کنترل از راه دور و کنترل هوشمند اشیاء و دستگاه‌ها، امروزه در کشورهای توسعه‌یافته‌ای همچون کره جنوبی در سیستم‌های اداری و همچنین وسایل منزل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایوو روک – معاون ارشد شرکت آمریکایی اسپرینت – در این باره عنوان کرده است که این شرکت با اپراتور سوئدی اریکسون وارد همکاری شده تا علاوه بر توسعه فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G، به برقراری شبکه اینترنت اشیاء نیز بپردازد.

وی ادامه داد: ما فناوری اینترنت اشیاء را با تخصص شرکت اریکسون باهم ادغام خواهیم کرد تا بتوانیم فناوری‌هایی همچون اینترنت اشیاء، شهر هوشمند، یادگیری ماشینی، روباتیک، وسائل خودران و خودکار، رایانش مرزی، هوش مصنوعی و نسل پنجم اینترنت ۵G را بسط و گسترش دهیم.

اینترنت اشیاء در وهله اول در استفاده از زمان موجب صرفه‌جویی می‌شود که به تبع آن در حوزه‌های مربوط به انرژی نیز صرفه‌جویی اتفاق می‌افتد. این فناوری می‌تواند در ساختمان‌ها و مجتمع‌های بزرگ برای استفاده درست و تنظیم مصرف انرژی، در کنترل سیستم‌های هوشمند، سلامت و بهداشت، ترافیک، کشاورزی، حمل و نقل نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا