بانک و بیمهطلا و ارز

نوسانات اخیر بازار ارز و سکه نشان‌دهنده عدم کنترل بازار است

محمدولی اظهار داشت: بنده که سال‌ها در زمینه طلا وسکه فعالیت داشته‌ام اصلا نگران تحریم‌ها، تهدید‌ها و عربده‌کشی‌های خارجی نیستم، بلکه بیشتر نگرانی بنده معطوف به درون است. متاسفانه ما در سال‌های اخیر زیرساخت‌های لازم را ایجاد نکرده‌ایم تا در شرایط لازم از آن بهره‌برداری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایلنا، آیت محمدولی در مورد تاثیر بخشنامه جدید بانک مرکزی مبنی بر مجاز بودن صرافی‌ها برای خرید ارز از سامانه نیما گفـت: هر اقدام و حرکتی از سوی بانک مرکزی جهت کنترل بازار باید داری شرایط ایده‌آل با لحاظ نمودن  زمان و مقدار مناسب و البته بدون پیش‌شرط باشد تا در  میان‌مدت  بازار را  در کنترل داشته باشد.

وی ادامه داد: نوسانات اخیر بازار ارز و سکه نشان‌دهنده عدم کنترل بازار است و برای این منظور باید برنامه‌هایی اجراء شود که از نظر  مقدار و تیراژ، پشتیبانی کافی صورت بگیرد. البته این تزریق باید به صورت کنترل‌شده و با دریافت بانک اطلاعاتی جامع از درخواست‌کنندگان باشد.

رییس کمیسیون طلا و جواهر تهران با تاکید بر واقعیت بازار گفت: رفتارهای ما باید به گونه‌ای باشد که مردم این سیگنال را دریافت کنند که تصمیمات براساس واقعیات است، در آن صورت بازار نمی‌تواند در برابر سیاست‌ها و طرح‌ها واکنش نشان دهد. اگر مشاهده می‌کنیم که در ماه‌های اخیر بازار نسبت به برنامه‌های اعلامی واکنش نشان داده به این دلیل بوده که این سیاست‌ها فاکتورهای لازم را نداشته است.

وی اضافه کرد: باید رفتار ما با بازار براساس منطق باشد، هنوز ما آمار مناسبی از فعالین بازار در اختیار نداریم، کنشگران حوزه‌ی طلا و سکه به درستی سازمان‌دهی نشده‌اند و شرایط لازم برای فروشندگان سکه یا صرافی‌ها لحاظ نمی‌شود.

محمدولی با اشاره به تاثیر تحریم‌های امریکا بر بازار سکه‌وطلا  گفت: بنده که سال‌ها در زمینه طلا وسکه فعالیت داشته‌ام اصلا نگران تحریم‌ها، تهدید‌ها و عربده‌کشی‌های خارجی نیستم، بلکه بیشتر نگرانی بنده معطوف به درون است. متاسفانه ما در سال‌های اخیر زیرساخت‌های لازم را ایجاد نکرده‌ایم تا در شرایط لازم از آن بهره‌برداری کنیم.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا