بانک و بیمهطلا و ارز

دلار در بازارهای جهانی عقب نشست

پوند و یورو در معاملات روز پنجشنبه، سرانجام به سلطه این هفته دلار خاتمه داده و آن را عقب راندند.

به گزارش رویترز، در معاملات امروز بورس‌های ارزی جهان، ارزهای اروپایی به رهبری پوند انگلیس که پس از ۵ روز نزول متوالی سرانجام در روند صعودی قرار گرفت، توانستند دلار را متوقف و کاهشی کنند. ارزش پوند پس از آن تقویت شد که بلومبرگ در گزارشی از توافق اولیه آلمان و انگلیس در خصوص مذاکرات بریگزیت خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، تاکویا کا نادا مدیر موسسه تحقیقاتی "گتیم" گفت: دلار با فشار مضاعفی از جانب پوند مواجه شده است و این که این فشار تا چه مدت می‌تواند دوام داشته باشد بستگی به شرایط آینده خواهد داشت. با این حال آنچه مشخص است این است که پوند می‌تواند مسیر ارزهای دیگر اروپایی نظیر یورو و فرانک را هم در برابر دلار هموار کند.

شاخص دلار که قیمت آن را در برابر سبدی از ۶ ارز مهم جهانی اندازه می‌گیرند با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۵.۰۰۹ واحد رسید. هر پوند با ۰.۱ درصد افزایش به ازای ۱.۲۹۲۲ دلار مبادله شد و یورو نیز با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱.۱۶۴۷ دلار رسید. با این حال فرانک تنها ارز مهم اروپایی بود که در برابر دلار عقب نشست و هر دلار با ۰.۲ درصد افزایش به ۰.۹۶۹۹ فرانک رسید. 

هرچند که دلار عقب رانده شده است اما انتظار می‌رود که در بلندمدت مجددا به مدار صعودی بازگردد. جونیچی ایشیکاوا استراتژیست ارشد بازار فارکس گفت: هرچند که پوند افزایش قیمت داشت اما این روند موقتی است و در منطقه یورو نیز به دلیل مشکلات ایتالیا و احتمال سرایت بحران ترکیه به این منطقه، چشم‌انداز یورو در کوتاه‌مدت روشن نیست.

از سوی دیگر دلار در برابر ارزهای نوظهور کماکان یکه‌تازی می‌کند. پزوی آرژانیتن که از ابتدای امسال تاکنون نیمی از ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است در معاملات امروز نیز کاهشی بود و هر دلار به ۳۸.۵۲ پزو رسید. یوان چین نیز تا سطح ۶.۸۳۶۴ در برابر دلار عقب نشست.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا