انرژی

ساخت "لوله‌های مغزه‌گیری" مورد نیاز صنعت نفت‌وگاز/ارزآوری بیش از ۲ میلیون یورویی

محققان یکی از شرکت‌های مرکز رشد انرژی پارک علم و فناوری خراسان به فناوری ساخت لوله‌های مغزه‌گیری GRE جهت استفاده در صنعت حفاری و نمونه‌برداری دست یافتند.

به گزارش آرمان اقتصادی، لوله‌های مغزه‌گیری تولید شده در این شرکت دانش‌بنیان دارای دیواره داخلی بسیار صافی هستند که اصطکاک بسیار کمی با محتویات درون لوله دارند. در نتیجه جهت حفاری و نمونه‌برداری از ترکیبات نرم و فرساینده مناسب است.

ستار مالکی، مدیرعامل این شرکت کاربرد لوله‌های مغزه‌گیری فایبرگلاس را در حوزه حفاری و نمونه‌برداری در چاه‌های نفت و گاز عنوان کرد که در عمق ۵ تا ۶ کیلومتری چاه کار نمونه‌برداری را انجام می‌دهند.

همچنین بخوانید

وی گفت: خلیج فارس و دریای عمان یکی از خورنده‌ترین آب‌های دنیا هستند؛ بنابراین لوله‌های مورد استفاده باید دارای مقاومت شیمیایی بسیار بالایی در مقابل اسیدهای خورنده، نمک‌ها، ترکیبات نفتی و سایر مواد شیمیایی باشند.

مهندس مالکی از جمله ویژگی‌های لوله‌های مغزه‌گیری تولیدی در این شرکت را وزن کم، مقاومت بالا نسبت به خوردگی، اتصال فلزی قوی و برش آسان آن‌ها عنوان کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی پارک فناوری خراسان، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان قیمت نهایی این محصول را حدود یک چهارم تا یک پنجم نمونه‌های مشابه خارجی اعلام کرد و از قرارداد این شرکت با شرکت ملی حفاری ایران در سال جاری خبر داد که بیش از دو میلیون یورو ارزآوری برای کشور به همراه داشته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا