خودروصنعت، معدن، تجارت

انحصار؛ عامل اصلی مشکلات کنونی بازار خودرو

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، انحصار و حمایت‌های انحصاری از صنعت خودروی کشور را عامل اصلی مشکلات کنونی بازار خودرو دانست.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری صداوسیما، بهرام پارسایی افزود: در چندین دهه بصورت خاص از خودروسازی های داخلی حمایت کردیم در حالیکه در هیچ یک از خودروسازی های دنیا چنین حمایت های انحصاری وجود ندارد که این نبود فضای رقابتی منجر شد خودروسازان ما به مشکل برسند.
وی اضافه کرد: تنها راه حل وضع فعلی بازار خودرو، شکستن فضای انحصاری و ایجاد فضای رقابتی است تا صنعت خودرو رشد کند و در زمان های خاص اینگونه دچار مشکل نشود.
پارسایی گفت: بازاری که الان در خودرو بوجود آمده و افزایش قیمت های آن کاملا کاذب است و با قیمت واقعی آن بسیار فاصله دارد و همین فاصله قیمت ها موجب تقاضای زیاد برای خرید خودرو شده است.
وی افزود: اگر بازار خودرو با درنظر گرفتن معیارهای حمایتی از صنعت خودرو، به روی خودروهای وارداتی باز می بود تقاضا اینقدر افزایش نمی یافت، به اندازه تقاضا می توانستیم عرضه کنیم و شاهد افزایش حبابی قیمت خودرو نبودیم.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: راه حل این مسئله در تصویب طرحی است که هم اکنون در دستور کار مجلس قرار دارد و براساس آن راه حل های مختلفی برای ساماندهی بازار خودرو پیش بینی شده است.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا