بانک و بیمهطلا و ارز

حباب سکه کاهش یافت

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به نوسانات چند روز اخیر بازار طلا و سکه اظهار کرد: بازار نسبت به اجلاس دو روز گذشته سران کشور‌های ایران، روسیه و ترکیه بازار مثبت نشان داد و امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره بازگشت آرامش نسبی به بازار طلا و سکه تصریح کرد: البته پایین آمدن نرخ ارز نیز در کنار اجلاس سران، بر کاهش بهای طلا و سکه موثر بوده است.

همچنین بخوانید

محمدولی در پاسخ به این پرسش که چرا طلافروشی‌ها از خرید و فروش طلا خودداری می‌کنند؟ گفت: هفته گذشته نوسانات نرخ ارز و سکه لحظه‌ای بود و هیچ پایداری در آن دیده نمی‌شد به همین دلیل بسیاری از معامله‌گران ریسک انجام خرید و فروش نداشته و منتظر آرامش بازار هستند چرا که در آن لحظه هم خریدار امکان دارد متضرر شود و هم فروشنده.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان این که معاملات فردایی سکه همچنان ادامه‌ دارد، خاطرنشان کرد: جمع کردن تمام این معاملات و به صفر رساندن آن در شرایط فعلی کمی بعید به نظر می‌رسد کما این که این معامله‌گران در نوسان و التهاب بازار نیز بسیار سهیم هستند.

او اضافه کرد: اگرچه قرار بود این معاملات به طور کلی از بین برود اما هنوز اقداماتی در جهت از بین بردن آن به صورت کامل انجام نشده است.

محمدولی در پایان به کاهش حباب سکه اشاره کرد و گفت: هفته گذشته حباب سکه تا حدود یک میلیون تومان نیز پیش رفته بود که با جلسه سران کشورها، این حباب به حدود ۴۰۰هزار تومان رسیده است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا