صنعت، معدن، تجارتمعدن

تولید ۶۵۰ هزار تن آهن در فولاد سفید دشت

مدیرعامل کارخانه فولاد سازی سفید دشت از تولید ۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی تاکنون در این مجموعه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمود ارباب زاده در برنامه «فولاد ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: شرکت فولاد سفید دشت چهار محال وبختیاری یکی از طرح‌های هفت گانه فولاد استانی است که در ۳۵ کیلومتری جاده شهرکرد به بروجن قرار دارد.

وی همچنین اظهارداشت: عملیات اجرایی این طرح در تیرماه ۱۳۸۶ در زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار آغاز و پس از سه سال به دلیل مشکلات مالی متوقف شد.

مدیرعامل کارخانه فولاد سازی سفید دشت گفت: پس از مشارکت فولاد مبارکه برای ساخت و راه اندازی پروژه مزبور در مرداد ماه سال ۱۳۹۳ واحد احیای مستقیم این مجموعه تکمیل و در آذرماه سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسید.

وی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: پروژه فولاد سفید دشت شامل دو واحد اصلی یعنی «احیا مستقیم» و «فولاد سازی» است.

ارباب زاده تصریح کرد: واحد فولادسازی این طرح ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن تختال را در سال دارد.

وی در ادامه یادآورشد: در حاضر ۶۵ درصد سهام طرح مزبور به شرکت فولاد مبارکه واگذار و ۳۵ درصد همچنان در اختیار سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است.

برنامه «فولاد ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که روزهای چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۶ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه کنندگی «فرزانه صادقیان» بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا