اقتصاد کلانصنعتصنعت، معدن، تجارتصوت

۶۰ درصد بازار نوشت افزاردر قبضه خارجی ها

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان نوشت افزار گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد نوشت افزار موجود در بازار کشور وارداتی و ۴۰ درصد مربوط به تولیدات داخلی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، موسی فرزانیان در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: امسال به اندازه کافی نوشت‌افزار تولید داخل و همچنین وارداتی در بازار موجود و هیچگونه کمبودی وجود ندارد.

وی همچنین اظهارداشت: خوشبختانه تولید داخلی در بخش نوشت افزار با توجه به حمایت‌های مادی و معنوی مسئولان نسبت به تولید ملی طی سال های اخیر همواره رو به افزایش بوده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان نوشت افزار با تاکید بر اینکه حمایت از تولید باید مستمر و منطقی انجام شود، گفت: حاشیه سود تولیدکنندگان نوشت افزار بسیار پائین است و در صورت عدم حمایت از صنف مزبور تولیدکنندگان نمی‌توانند حضور مستمر در عرصه تولید و اقتصاد مملکت داشته باشند.

وی افزود: تولیدات نوشت افزار ایرانی با کیفیت و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است و در صورت حمایت‌های لازم به یقین می‌توان بخش قابل توجهی از نیاز داخل را از طریق تولیدات داخلی تامین کرد.

فرزانیان در ادامه از خانواده ها خواست با خرید لوازم التحریر ایرانی در شرایط بسیار سخت حاضر از تولیدکنندگان داخلی حمایت تا چرخ تولید و اشتغال در این حوزه پایدار بماند.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی « حسن سعید کلاهی، سید وحید موسوی، حمید رضا کجوری » با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا