بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

کمک کلان داده ها به رفتارشناسی مشتریان بانک ها

یک نویسنده و آینده پژوه بانکداری الکترونیک با اشاره به سرمایه گذاری کلان کشورهای مختلف در حوزه کلان داده‌ها (بیگ دیتا) گفت: کلان داده‌ها کمک بزرگی به بانک‌ها درباره رفتارشناسی مشتریان خود خواهند کرد.

همچنین بخوانید

«برت کینگ» در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره نقشی که کلان داده ها در آینده برای نظام بانکی خواهند داشت، با بیان این مطلب افزود: کلان داده مسئله بسیار مهم و حساسی است که ارتباط تنگاتنگی با بانکداری در آینده دارد زیرا بانک ها نیاز به رفتارشناسی مشتریان خود دارند و باید بدانند که چه زمانی و با چه شرایطی می توانند به مشتری خود کمک کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از اطلاعاتی که در کلان داده ها جمع آوری می شود، اطلاعاتی هستند که در حال حاضر نیز در اختیار بانک ها وجود دارد، اظهار داشت: نمی دانم که این موضوع در آینده به طور دقیق به چه شکلی در خواهد آمد اما می توانم بگویم که تمامی اطلاعاتی مشتریان باید جمع آوری شوند تا بتوانیم از تجارب یکدیگر درباره رفتار مشتریان استفاده کنیم.

این نویسنده خاطرنشان کرد: کشورهای مختلف میلیاردها دلار در بیگ دیتا سرمایه گذاری کرده و خواهند کرد؛ هوش مصنوعی مدیریت کلان داده ها را در آینده برعهده خواهد گرفت.

رقابت شانه به شانه ارزهای ملی با ارزهای رمز نگار

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایبِنا درباره تلاش بانک های مرکزی برای ساخت ارزهای رمزنگار ملی و تاثیر این موضوع بر ارزهای رمزنگار فعلی از جمله بیت کوین که بانک های مرکزی نظارتی بر آنها ندارند، گفت: هسته مرکزی ارزهای رمزنگار فناوری بلاک چین (زنجیره بلوکی) است. بلاک چین در آینده توسط دولت ها در مسائل مختلف از جمله هویت افراد، بیمه، بهداشت، حمل و نقل و … استفاده خواهد شد.

وی افزود: از طرف دیگر ارزهای رمزنگار در حقیقت برای تمرکززدایی از بانک های مرکزی به وجود آمدند؛ برای این به وجود آمدن که بانک های مرکزی بر آنها نظارتی نداشته باشند. این آینده پژوه بانکداری الکترونیک اظهار داشت: ارزهای رمزنگار به شما دسترسی بهتر و بیشتری می دهد اما به نظر من با توجه به خدماتی که ارزهای رمزنگار از نظر کیفیت و راحتی کار به افراد می دهند می توانند رقابتی شانه به شانه با ارزهای ملی داشته باشند.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا