امور زیربناییراه و ساختمان

واگذاری یکساله اپراتوری بندرچابهار به هندی ها

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از واگذاری اپراتوری قسمتی از فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در قالب قرارداد موقت یکساله به هندی ها خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهروز آقایی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: اپراتوری فاز نخست این بندر به مدت ۱۰ سال به هندی ها واگذار شده است.

وی اظهارداشت: قرارداد مزبور به شکل بی. او. تی و همینطور در راستای توافقنامه ایران، هند و افغانستان به امضا رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به اینکه تامین تجهیزات بندر مدنظراز طرف هندی ها در حال انجام است، گفت: قرار بر این شد با بهره برداری فاز نخست پروژه مزبور یک قرارداد موقت یکساله با شرکت هندی ها منعقد تا شرایط و مقدمات قرارداد ۱۰ ساله بطور کامل فراهم شود.

وی در ادامه افزود: پس از تامین ۸۵ میلیون دلار تجهیزات از سوی هندی ها قرار داد ۱۰ ساله آغاز خواهد شد.

آقایی تصریح کرد: یکسری دستگاه ها و تجهیزات بندری در حال ساخت است قبل از اینکه تجهیزات مدنظر به بندر شهید بهشتی چابهار منتقل شود قرار بر این شد بصورت یکساله و آزمایشی قرارداد مزبور انجام شود.

وی افزود: قرارداد یکساله ۳.۵ میلیون دلار فقط برای اپراتوری آنهم معادل یورویی ضمانت نامه حسن انجام کار دارد که باید بطور حتم سپرده و تضامین را هندی ها به طرف ایرانی ارائه دهند به این معنا که پس از ارائه اسناد و تضامین مورد نیاز قرارداد یکساله اجرایی خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در ادامه یادآورشد: این قرارداد با توجه به همت و تاکیدات دو دولت ایران و هند بر اجرایی شدن توافقنامه «ایران، هند و افغانستان» به احتمال قوی تا یک ماه آینده عملیاتی شود.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر، کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا