بانکبانک و بیمه

پول سپرده‌گذاران "ثامن" برگردانده شد


سخنگوی قوه قضائیه گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان از پول سپرده‌گذاران مؤسسه قرض‌الحسنه ثامن به آنها بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)،غلامحسین محسنی اژه ای در صد و نهمین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا با اعلام اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان از پول سپرده‌گذاران مؤسسه ثامن برگردانده شد، گفت: مسئولیت مؤسسه قرض‌الحسنه ثامن به بانک مرکزی داده شده و هیئت تصویبی با نظارت دادسرای تهران تشکیل و تکلیف بیش از ۹۹ درصد سپرده‌گذاران روشن شده و تنها یک درصد از آنان هنوز بلاتکلیف هستند.
وی ادامه داد: حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان معوقه و سپرده سپرده‌گذاران مؤسسه ثامن برآورد شده بود که از این میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان آن به سپرده گذاران برگردانده شد و حدود ۳ هزار میلیارد تومان باقی مانده است.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: بنابراین برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا باقیمانده پول سپرده‌گذاران که همان یک درصد باقیمانده است به آنان پرداخت شود. محسنی اژه ای با اشاره به مشکلات پرونده‌های سپرده‌گذاری شهروندان ادامه داد: یکی از مشکلاتی که ما در این پرونده ها به آن برخورد می کنیم کارشناسی اموال، اختلافات و رکود بازار است.
به نوشته ایبنا، وی افزود: رکود بازار باعث می شود تا اموال دیرتر فروخته شود و افراد به پول خود دیرتر برسند و امیدواریم دولت با تلاش خود رکود بازار را در جامعه از بین ببرد.

همچنین بخوانید


همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا