بورسبورس اوراق

رونق نسبی بازار بسیاری از نمادها را متوقف کرد/ «وساخت» تعدیل منفی داد

در دومین روز از هفته جاری بسیاری از نمادهای بازار سرمایه به دلیل نوسان قیمت متوقف شدند که بیشتر آنها به دلیل رشد ادامه‌دار قیمت در روزهای اخیر بود. تنها دو نماد «وساخت» و «شگل» به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در هجدهمین روز از شهریور ماه امسال همه عوامل مساعد بودند که بازار سرمایه ایران بتواند به پیمودن مسیر سبز خود ادامه دهد و شاخص کل بورس ۲۶۰۵ واحد دیگر رشد کند. در این روز خبر برداشته شدن سقف نوسان مجاز قیمت های فرآورده های نفتی شرکت های پالایشی در بورس انرژی و کاهش قیمت دلار و اقبال عمومی نسبت به نمادهای کوچکتر بازار دست به دست هم دادند تا رشد یاد شده رقم بخورد. پیام ناظران بورس و فرابورس نیز در این روز کم رفت و آمد نبود و بسیاری از نمادها به دلیل نوسان های بیش از ۲۰ درصد و ۶۰ درصد قیمت متوقف شدند.
  • «وساخت» خبر از تعدیل منفی داد: نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت) به علت ارائه توضیحات درخصوص تعدیل منفی درآمد پیش بینی شده متوقف شد. شرکت اعلام کرده که این تعدیل منفی درآمد پیش بینی شده سال مالی جاری به دلیل  عدم تحقق پیش بینی فروش ۳۵۰۰ مترمربع از پروژه ظفر بوده که به موجب آن سود پیش بینی شده شرکت از ۱۴.۲ میلیون تومان سود به ۷.۹ میلیون تومان زیان تبدیل شده است.
  • «شگل» افزایش نرخ داد: دیگر نماد بورسی متوقف شده در روز جاری (شگل) متعلق به شرکت گلتاش بود که  به دلیل افزایش نرخ محصولات خود به میزان ۲۵ درصد متنوقف شد. طبق توضیحات شرکت که در سایت کدال منتشر شده است٬ کلیه محصولات تولیدی این شرکت شامل انواع شامپو٬ خمیردندان، مایع دستشویی و صابون معادل ۲۵ درصد نرخ فروش قبلی افزایش قیمت یافته اند. لازم به ذکر است که نرخ قبلی و جدید ارایه شده براساس میانگین نرخ فروش محصولات داخلی شرکت اعلام شده است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

منبع
اقتصادآنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا