بورسبورس اوراق

کاهش ۴.۵ درصدی قیمت تختال «هرمز»/ وکیوم باتوم «شپنا» ۴.۳ درصد رشد قیمتی داشت

امروز بیشترین ارزش معاملات بورس‌کالا به «تختال» فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) به میزان حدود ۱۲۴ میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول با قیمت پایه دو هزار و ۱۸۴ تومان در حجم ۵۷ هزار تن به طور سلف معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود ۴.۵ درصد کاهش قیمت داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  امروز یکشنبه (۱۸مرداد)، تالارهای مختلف بورس کالا در مجموع ارزشی حدود ۳۹۲ میلیارد تومان داشتند. این معاملات در ۱۷۰ قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان حدود ۳۶۳ میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار صنعتی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۱۹۴ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات بورس کالای امروز به «تختال» شرکت فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) به میزان حدود ۱۲۴ میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه دو هزار و ۱۸۴ تومان در حجم ۵۷ هزار تن به طور سلف معامله شد. محصول حاضر نسبت به معامله قبلی خود ۴.۵ درصد با کاهش قیمت مواجه بود.

تالار پتروشیمی 

همچنین بخوانید

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران، امروز میزبان دادوستد ۳۰ هزار تن وکیوم باتوم بود. طی این روز و در تالار مذکور ۶۳۹ تن مواد پلیمری، ۱۷هزار تن لوب کات، ۳۶۰ تن گوگرد و ۵۲۰ تن مواد شیمیایی معامله شد.

بیشترین ارزش معاملات تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی هم به «وکیوم باتوم» شرکت «پالایش نفت اصفهان» به میزان حدودی ۳۹ میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول با میانگین قیمتی کیلویی سه هزار و ۹۰۲ تومان با ۲۰۶.۹۶ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، توسط کارگزاری «خبرگان سهام» در حجم۱۰ هزار تن نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (۱۴ مرداد) ۴.۳ درصد افزایش قیمت داشت. این محصول با قیمت کیلویی ۱۲۷۱ تومان عرضه شده بود.

دیگر محصول پرمعامله امروز این تالار به «وکیوم باتوم» شرکت پالایش نفت تهران (تندگویان) به ارزش حدود ۳۶.۴ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول نیز با قیمت میانگین کیلویی سه هزار و ۶۴۶ تومان در حجم ۵۰۰ هزار تن توسط کارگزاری «بورس بهگزین» نقدی فروخته شد. وکیوم باتوم پالایش نفت تهران نسبت به معامله قبلی خود (۵ شهریور) ۳۰.۸ درصد افزایش قیمت داشت.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به «گوگرد گرانوله» شرکت پالایش نفت تهران (تندگویان) به میزان حدود ۲۵۴ میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی ۷۰۱ تومان و حجم ۳۶۰ تن به طور نقدی توسط کارگزاری «سینا» فروخته شد.

شایان ذکر است، طی امروز دو هزار و ۷۰ تن قیر، یک هزار و ۵۱۲ تن عایق رطوبتی و ۱۰ هزار تن گوگرد پاستیلی نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران دادوستد شد.

تالار صنعتی

طی امروز همچنین یک هزار و ۴۰۰ تن مس مفتول، دو هزار تن مس کم عیار، ۱۰۰ تن سولفور مولیبدن و ۵۷ هزار تن تختال C  نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران دادوستد شد.

بیشترین ارزش معاملات امروز این تالار به تختال شرکت «فولاد هرمزگان جنوب» به میزان حدود ۱۲۴ میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه دو هزار و ۱۸۴ تومان در حجم ۵۷ هزار تن به طور سلف توسط کارگزاری «مبین سرمایه» معامله شد. محصول حاضر نسبت به معامله قبلی خود (ششم شهریور) ۴.۵ درصد با کاهش قیمت مواجه بود.

امروز «مس مفتول» شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) نیز با قیمت کیلویی ۴۶ هزار و ۱۸۹ تومان و ۶۱.۶ درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم ۱۰۰۰ تن نقدی توسط کارگزاری «سی ولکس» معامله شد. این معامله ارزشی به میزان حدودی ۴۶ میلیارد تومان داشت. کالای حاضر نسبت به معامله قبلی خود ۴.۵ درصد کاهش قیمت داشت. گفتنی است، قیمت پایه این محصول هم نسبت به قیمت قبلی خود شاهد ۳ درصد افت بود.

 کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «مس کم عیار سرباره» همان شرکت (فملی) به میزان حدود ۷۱ میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم یک هزار و ۵۰۰ تن و با قیمت پایه کیلویی ۴۷ تومان توسط کارگزاری «سی ولکس» فروخته شد.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران هم در این روز معامله ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن گندم خوراکی و ۴۴۰ تن دانه های روغنی را تجربه کرد.

بیشترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به «گندم خوراکی» کردستان در حدود ۲.۳ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت کیلویی ۹۹۲ تومان و ۱۰ درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم دو هزار و ۴۰۰ تن توسط کارگزاری «پیشگامان بهپرور» نقدی فروخته شد.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به کالای «کلزا» گلستان به میزان حدود ۶۶۰ میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۴۴۰ تن توسط کارگزاری «پیشگامان بهپرور» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو یک هزار و ۵۰۰ تومان بود. عرضه کننده این محصول «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا