اقتصاد کلانكشاورزی و دامپروری

مرغداران مرغ را گران کردند!

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی؛ مهدی یوسف خانی  اظهار کرد: قیمت مرغ تا هفته گذشته بدون تغییر کیلویی ۵۲۰۰ تومان برای مصرف کننده عرضه می شد که از روز شنبه تا به امروز با افزایش حدود ۶۰۰ تومانی، کیلویی ۵۸۵۰ تومان به فروش می رسد.

وی ادامه داد: قیمت مرغ از حدود یک سال گذشته در پی عدم تناسب میزان عرضه و تقاضا پایین بوده  و این موضوع ضرر و زیان قابل توجهی را برای مرغداران به همراه داشته است.

او خاطرنشان کرد: مرغ داران در چند روز اخیر حجم فروش خود را کاهش داده اند و افزایش قیمت ۶۰۰ تومانی هر کیلو مرغ به واسطه تصمیم اخیر مرغ داران است، پیش بینی می شود این افزایش قیمت تنها تا اوایل هفته آینده ادامه داشته باشد زیرا حجم تقاضا برای مرغ در کشور به شدت کاهش یافته است.

همچنین بخوانید

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با بیان اینکه ۴۰ درصد از ظرفیت فعالیت پرورش دهنگان مرغ و کشتارگاه ها به واسطه کاهش تقاضا بلااستفاده است، گفت: قیمت مرغ زنده در حالی ۳۷۰۰ تومان به فروش می رسد که حداقل قیمت مرغ زنده باید ۴۰۰۰ تومان باشد که با توجه به چنین قیمتی ارزش هر کیلوگرم مرغ برای مصرف کننده در حدود ۶۴۰۰ تومان خواهد بود و در این شرایط پرورش مرغ ضرر قیمتی نخواهد داشت.

وی در رابطه با قیمت ماهی در چند وقت اخیر یادآور شد: قیمت ماهی در حال حاضر نسبت به قیمت بهمن و اسفندماه تغییری نداشته اما در چند روز اخیر قیمت برخی از اقلام ماهی همچون سفید پرورشی با کاهش هزار تومانی در هر کیلو مواجه شده است.

مرغ داران، مرغ را گران کردند + جدول قیمتجدول مرغ

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا