صنعت، معدن، تجارت

لزوم لغو ممنوعیت صادرات شیر خشک

 

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور به استناد قانون انتزاع از وزیر جهاد کشاورزی خواست ممنوعیت صادرات شیر خشک لغو شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید احمد مقدسی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: شیر خشک تا سال گذشته با مازاد تولید مواجه بود و دولت با اعطای ۲۰۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی به صنایع لبنی کمک کرد تا این محصول صادر شود.

وی همچنین اظهارداشت: امسال به سبب نوسانات ارزی نیازی به حمایت های مالی دولت جهت صادرات شیر خشک نبود و این روند به روال عادی در حال انجام بود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور گفت: متاسفانه وزیر صنعت، معدن و تجارت یک شبه بدون در نظر گرفتن نظرات وزارت جهاد کشاورزی صادرات شیر خشک را ممنوع وبه راحتی بازارهای صادراتی کشور را دو دستی تقدیم رقبا کرد.

وی در ادامه ممنوعیت صادرات شیر خشک را اقدامی بدون مطالعه و غیر کارشناسی برشمرد و افزود: طبق قانون انتزاع متولی تنظیم بازار، قوانین صادرات و واردات و تعیین تعرفه های کالاهای بخش کشاورزی با وزارت جهاد کشاورزی است نه وزارت صنعت، معدن و تجارت!

مقدسی در ادامه از صادرات بیش از ۳۰ هزار و ۵۰۰ تنی شیر خشک طی سال گذشته درکشور خبرداد و یادآورشد: تنها در پنج ماهه امسال صادرات این محصول افزون بر ۳۱ میلیون دلار درآمد ارزی برای مملکت به همراه داشته است.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی « حسن سعید کلاهی، سید وحید موسوی، حمید رضا کجوری » با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا