بانک و بیمهطلا و ارز

کسی از علت افزایش قیمت‌ ارز خبر دارد؟

بازار امروز ارز درحالی پس از کاهش قیمت روزهای گذشته دوباره روند افزایشی گرفت که فعالان بازار ارز هم از علت این افزایش بی‌خبرند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، هفته گذشته بود که قیمت دلار به فاصله کمتر از چهار روز از کمتر از ۱۱ هزار به ۱۵ هزار تومان رسید. سرانجام روند بازار تغییر کرد و در روز شنبه و یکشنبه تا حدی کاهشی پیش رفت به طوری که دیروز قیمت‌ها به کمتر از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان هم رسید و در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد کاهش قیمت ارز ادامه‌دار باشد، امروز بازار روی دیگری نشان داد و نوسان قیمت شدت گرفت و افزایش قیمت دلار و یورو را موجب شد.

پرس و جوی جریان افزایش قیمت ارز آن هم در شرایطی که خبرهایی مبنی بر جریان گرفتن ورود ارز به کشور مطرح شد، با واکنش‌های جالبی از سوی فعالان بازار همراه است.

همچنین بخوانید

وقتی به آنها می‌گوییم چرا دلار دوباره گران شد، گاهی می‌خندند و می‌گویند واقعا ما هم دیگر نمی‌دانیم در این بازار چه می‌گذرد. چرا وقتی اخبار از این حکایت دارد که صرافی‌ها و صادرکنندگان می‌توانند ارز وارد کرده و بفروشند، بار دیگر باید قیمت‌ها رشد کند؟ فعالان بازار می‌گویند نااطمینانی مردم از آینده و تامین ارز در بازار خود عامل موثری بر این موضوع است، اما در مجموع اینکه فقط دو روز بازار آرام بوده و بار دیگر دچار نوسان تند شود، پاسخی ندارند.

بازار ارز

پرواز سکه بر بام ۴ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان

روند افزایش قیمت درباره سکه هم صادق بود. پس از آنکه دیروز قیمت طلا و ارز به میزان قابل توجهی کاهشی شد، امروز دوباره روند افزایشی به خود گرفت و هر سکه بهار آزادی با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت، به چهار میلیون و ۳۷۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲۳ هزار تومان گران شد.

محمد کشتی آرای – عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر – در این باره به ایسنا گفت: روز گذشته بخشنامه بانک مرکزی درباره واگذاری ارز مسافرتی تاثیر خود را روی بازار گذاشت و با کاهش شدید قیمت ارز مواجه شدیم که اثر مستقیمش را روی قیمت طلا و سکه گذاشت.

گر چه این بخشنامه سبب شد که دیروز قیمت سکه و ارز روند کاهشی به خود بگیرد؛ به عنوان مثال هر دلار به حدود ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به حدود چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان کاهش یافت. با توجه به اینکه نرخ ارز مسافرتی اعلام شده نزدیک به نرخ ارز آزاد بود تقاضا در بازار ارز افزایش پیدا کرد و همین عامل سبب شد ارز و طلا همزمان با افزایش قیمت مواجه شوند.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا