انرژی

تامین آب و برق سال ۹۸ به حمایت دولت گره خورد

مشاور وزیر نیرو در امور آب و برق گفت: برای گذر از پیک سال ۱۳۹۸ تدابیر متعددی در نظر گرفته شده، اما برای گذر از این شرایط نیازمند حمایت‌های گوناگونی از دولت، سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،هوشنگ فلاحتیان ، با بیان این‌که وزارت نیرو تاکنون اقدامات خوبی را برای عبور از پیک سال آینده در دو حوزه آب و برق احصاء کرده است، اظهار کرد: پروژه‌هایی که می‌بایست تا قبل از ورود به تابستان سال آینده وارد مدار شود کاملا شناسایی و منابع مورد نیاز آنها احصاء شده است.

مشاور وزیر نیرو در امور آب و برق با بیان این‌که به زودی به مراجع ذیربط جزییات اجرای این طرح‌ها را اعلام خواهیم کرد، ادامه داد: قطعا برای این‌که بتوانیم آب و برق مطمئن را در تابستان آینده تامین کنیم نیازمند حمایت از ارگان‌های مختلف هستیم.

همچنین بخوانید

به گفته وی، وزیر نیرو و تمام مسئولان حاضر در عرصه آب و برق در تلاش هستند تا خودشان را برای گذر از پیک سال آینده آماده کنند، لذا امیدواریم با حمایت‌هایی که از طرف دولت صورت می‌گیرد بتوانیم اقدامات خوبی را انجام دهیم.

فلاحتیان با تاکید بر این مساله که تا زمان آغاز پیک ۲۸ واحد نیروگاهی که در حال حاضر نیز پروژه‌هایی با پیشرفت قابل ملاحظه هستند وارد مدار خواهند شد، گفت: علاوه بر این مساله بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نیروگاه جدید به شرط تامین منابع لازم برای سال ۱۳۹۸ آماده خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف تصریح کرد: لازم است تا مشترکان برای تابستان سال آینده بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ مگاوات مدیریت مصرف انجام دهند، چرا که تنها در این شرایط می‌توان از پیک بار عبور کرد.

چندی پیش نیز محمودرضا حقی فام، سخنگوی صنعت برق کشور از تدوین برنامه ۰۹۸ برای گذر از خاموشی سال آینده خبر داد و افزود: با تدابیر در نظر گرفته شده با اجرای درست این برنامه می‌توان ۸۰۰۰ مگاوات را به ظرفیت فعلی شبکه برق کشور اضافه کرد.

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا