بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

ترنسفروایز گزارش کاملی از دومین سال سودآوری خود ارائه کرد

ترنسفروایز (TransferWise)، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فین‌تک اروپا برای دومین سال مالی سودآور بوده است. این شرکت که در مارس ۲۰۱۸ تنها بهگزارش دومین سودآوری خود اکتفا کرده بود، اکنون گزارش کاملی از میزان سودآوری خود ارائه کرده است.

این شرکت انتقال پول مستقر در لندن گزارش داد که سود خالص سالیانه آن‌ها به میزان ۶.۲ میلیون پوند معادل ۸ میلیون دلار در پایان سال مالی ۲۰۱۸ بوده است.

ترنسفروایز اذعان کرده است که درآمد سالانه‌ی این استارت‌آپ نسبت به سال قبل که ۶۶ میلیون پوند بود، ۲ برابر شده و به ۱۱۷ میلیون پوند رسیده است. سود عملیاتی آن‌ها نیز ۹.۵ میلیون پوند اعلام شده است.

این شرکت‌ در مارس سال ۲۰۱۷ برای اولین بار بعد از ۶ سال از اولین روز تاسیس آن، سودآور شد. کریستو کارمان، مدیر عامل شرکت ترنسفروایز گفت:

«ما ثابت کردیم که فین‌تکی‌ها می‌توانند بهترین محصول و تجربه‌ی کاربری را برای مشتریان، با کمترین قیمت ارائه دهند و در عین حال، یک کسب‌وکار بزرگ و قابل اعتماد در درازمدت داشته باشند.»

رشد پایدار و شرایط مالی خوب ما بدین معناست که ما هم‌چنان می‌توانیم در عین حال که به توسعه‌ی محصولات‌مان می‌پردازیم، هم‌چنان هزینه‌ها را نیز کاهش دهیم.

ترنسفروایز یکی از شرکت‌های یونیکورن (تک‌شاخ) اروپایی است که ارزشی بیش از ۱.۶ میلیارد دلار دارد.

این استارت‌آپ تاکنون بالغ بر ۳۹۷ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. از حامیان مالی آن می‌توان به غول مدیریت دارایی اولد موتوآل (Old Mutual)، شرکت‌های سرمایه‌گذاری سیلیکون ولی، اندرسون هوریتز و میلیاردر انگلیسی، ریچارد برانسون اشاره کرد.

هم‌چنین این شرکت اعلام کرده است که ارزش معاملات آن به صورت ماهانه بیش از ۳ میلیون دلار است که توسط بیش از ۴ میلیون کاربر فراهم می‌شود. این شرکت برای انتقال بین‌المللی پول هزینه دریافت می‌کند و این هزینه به میزان ۸ برابر کمتر از مقداری است که بانک‌ها دریافت می‌کنند.

سال گذشته، ترنسفروایز حساب (traveler-friendly borderless) که برای مسافران کاربردهای بسیاری دارد را معرفی کرد. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد که بین بیش از ۴۰ ارز به راحتی انتقال انجام دهند. ترنسفروایز قصد دارد که تا اواخر امسال، این محصول را به کاربران آمریکایی نیز عرضه کند.

و در ماه جولای، ترنسفروایز مشارکت‌های بزرگ خود را با شرکت‌هایی هم‌چون شرکت فرانسوی Groupe BPCE، مونزو(Monzo) و ان۲۶(N26) آغاز کرد.

ترنسفروایز در حالی بیانیه‌ی سودآوری متوالی خود را ارائه می‌کند که بسیاری از استارت‌آپ‌های دیگر این حوزه، در حال دست و پا زدن برای ادامه دادن حیات خود هستند. شاید این بیانیه می‌تواند سیگنالی برای دیگر استارت‌آپ‌ها باشد تا چشم‌انداز خود را تغییر دهند.

برکسیت

ماه آوریل سال گذشته، هینریکوس، یکی از بنیانگذاران ترنسفروایز نگرانی‌های خود را نسبت به تصمیم آمریکا برای ترک اتحادیه‌ی اروپا ابراز نمود. هنریکوس که بعدا نقش مدیر اجرایی سازمان را بر عهده گرفته است، می‌گوید که از ماه مارس سال ۲۰۱۹ تصمیماتی برای تغییر مرکز فرماندهی (headquarters) سازمان خواهند گرفت.

اما کارمان روز دوشنبه اعلام کرد که نگرانی خاصی نسبت به برکسیت ندارد و اعلام کرد که ترنسفروایز به صورت جهانی فعالیت می‌کند، بیش از  ۱۲۰۰ نفر کارمند از ۹ دفتر در سراسر جهان دارد.

او اضافه کرد که برای شرکت‌های فناوری مفهوم ستاد یا مرکز فرماندهی (headquarters) معنایی ندارد.

و لندن هاب فین‌تک جهان به شمار می‌رود، تاکنون سرمایه‌گذاری‌های زیادی روی شرکت‌های فین‌تک پایتخت آن، یعنی بریتانیا انجام شده است. با توجه به گزارشات منتشر شده، سال گذشته شرکت‌های فین‌تک مستقر در لندن، بیش از ۹۸۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌اند.

منبع: cnbc

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا