امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تولید ۳۰۰ هزار تن گوشت گوسفندی در ایران

یک کارشناس در حوزه دام سبک از تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن گوشت گوسفندی در کشورخبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مسعود والی در برنامه «ارمغان طبیعت» رادیو اقتصاد افزود: گوسفند مهمترین دام در ایران است.

وی همچنین اظهارداشت: اهمیت گوسفند در ایران بیشتر به جهت اینکه ساختار کشور توسط اقوامی شکل گرفته که معیشت و زندگی آنان بر پایه پرورش گوسفند و بز بوده است.

همچنین بخوانید

این کارشناس حوزه دام سبک گفت: گوسفنداری به لحاظ اقتصادی و اشتغال از جایگاه بالایی در کشور برخوردار است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از یک میلیون خانواده در ایران درگیر بحث پرورش گوسفند هستند، افزود: این صنعت از نظر تعداد شغل و بهره بردار در مملکت بسیار واجد اهمیت است.

والی همچنین از وجود ۵۰ تا ۸۰ میلیون راس بز و گوسفند در ایران خبرداد و اظهارداشت: خوشبختانه گوسفندداری در تمامی مناطق کشور پراکنش دارد.

وی گفت: طبق تعریف «گله داری » به مقوله نگهداری و پرورش بز و گوسفند برای تولید گوشت، شیر، پشم و کود گفته می شود.

این کارشناس امور دام افزود: هم اکنون در ایران شیر گوسفندی خیلی کمتر از گوشت تولید می شود و پشم و کود هم چندان به حساب نمی آید.

وی در ادامه یادآورشد: تولید گوشت در حال حاضر محصول اصلی گوسفندداری در ایران بوده که بیشتر از کشتار بره ها حاصل می شود.

برنامه «ارمغان طبیعت» کاری از گروه کشاورزی به تهیه کنندگی الهام مصطفوی روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه ساعت ۱۳,۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه با هدف کمک به ارتقای بهره وری در صنعت دام و طیور با معرفی نمونه‌های موفق و ارائه راهکارهای کارشناسی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا