امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

رونق بخش کشاورزی در گرو قوانین حمایتی

یک کارآفرین برتر در حوزه دامپروری و کشاورزی از استان کرمان گفت: برای رونق بخش کشاورزی باید قوانین و سیاست گذاری ها در جهت حمایت از بخش تولید و تولیدکنندگان وضع شود نه گره ای از گره های این حوزه بیفزاید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، خیام سمیعی در برنامه «روز ازنو» رادیو اقتصاد افزود: ایران به سبب وجود شرایط آب و هوایی مناسب مستعد پرورش و تولید انواع محصولات زراعی، باغی، شیلاتی و دامی است.

وی همچنین اظهارداشت: بخش کشاورزی ایران دارای نقاط قوت زیادی است بنابراین ضرورت ایجاب می کند از این فرصت ها به نحو احسن در راستای پویایی تولید، صادرات، اشتغالزایی، کاهش نرخ بیکاری، ارزآوری، رشد اقتصادی وغیره استفاده شود.

این کارآفرین برتر در حوزه دامپروری و کشاورزی از استان کرمان گفت: کشور در حوزه های مختلف اقتصادی به ویژه زیر بخش های کشاورزی با توجه به بحران کم آبی، بروز خشکسالی و مواردی از این دست نیازمند تحول جدی است.

وی در ادامه افزود: مشکلات و موانع در مسیر تولید با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد امروز جامعه بسیار متنوع و فراوان است.

سمیعی تصریح کرد: طولانی و زمان بر بودن صدور مجوزها، عدم تامین به موقع نهاده های با کیفیت تولید، نابسامان بودن بازار فروش، هموار نبود مسیر صادرات، عدم ثبات قوانین و مقررات و سردرگمی فعالان اقتصادی از جمله این چالش هاست.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن چشم انداز آینده اقتصاد کشاورزی کشور حتی با وجود مشکلات موجود گفت: ترویج و توسعه کشت های گلخانه و سرمایه گذاری در جهت بکارگیری فناوری های جدید در بخش تولید کشاورزی با توجه به بحران کمبودآب در مملکت یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی در ادامه رمز موفقیت خود در حوزه رشته فعالیت دامپروری و کشاورزی را انگیزه بالا، امید به آینده، تلاش خستگی ناپذیرو در عین حال حرکت به سمت روش های جدید برای بهره برداری و تولید برشمرد و یادآورشد: کشاورزی ایران ظرفیت های نهفته ای در دل خود دارد که باید از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کرد.

برنامه «روز از نو» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۶.۳۰ به مدت ۸۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه و مهدی شیار» با هدف فراهم ساختن لحظات شاد و مفرح صبحگاهی توام با افزایش سطح آگاهی اقتصادی شنوندگان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا