صنعت، معدن، تجارتمعدن

افزایش ۱۶ درصدی تولید شمش فولاد در مرداد/ تولید ۵ ماهه شرکت های بزرگ به مرز ۸ میلیون تن رسید

میزان تولید شمش فولاد شرکت های بزرگ کشور در ماه مرداد، ۱۶ درصد رشد کرد. این در حالی است که تولید فولاد شرکت های بزرگ به مرز ۸ میلیون تن رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ۷ شرکت فولاد ساز کشور طی مرداد امسال، یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۰۳ تن شمش فولاد تولید کردند.

از این میزان، مجتمع فولاد مبارکه ۷۶۴ هزار و ۱۹۶ تن، فولاد خوزستان ۳۱۲ هزار و ۲۹۰ تن، ذوب آهن اصفهان ۱۹۱ هزار و ۴۹۷ تن، فولاد کاوه جنوب ۹۲ هزار و ۳۵۱ تن، فولاد خراسان ۸۷ هزار و ۴۳۳ تن، طرح ثامن چادرملو ۷۳ هزار و ۵۹۰ تن و فولاد آلیاژی ایران ۴۳ هزار و ۴۶ تن فولاد خام تولید کردند.

میزان تولید شرکت های مذکور طی ۵ ماهه نخست امسال، ۷ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۶۰۲ تن بود که در مقایسه با میزان تولید سال گذشته، ۱۵ درصد رشد نشان می دهد.

رشد ۸ درصدی تولید محصولات فولادی

۹ شرکت بزرگ فولادی از ابتدای فروردین تا پایان مرداد، ۴ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۹۵۲ تن محصولات فولادی (تیرآهن، میلگرد، شمش کالایی، کلاف، ریل، انواع ورق و لوله) تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته، ۸ درصد رشد نشان می دهد.

از این میان، مجتمع فولاد مبارکه ۲ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۱۲۲ تن، ذوب آهن ۹۱۱ هزار و ۷۳ تن، فولاد اکسین ۳۰۷ هزار و ۷۵۹ تن، فولاد خراسان ۲۲۲ هزار و ۶۱۵ تن، فولاد آلیاژی ایران ۹۸ هزار و ۴۸۹ تن، ورق خودرو چهارمحال و بختیاری ۹۰ هزار و ۹۵۵ تن، فولاد آذربایجان ۱۰۹ هزار و ۵۹۱ تن، نورد و لوله اهواز ۵۳ هزار و ۹۵۴ تن و گروه ملی صنعتی فولاد ایران ۳۳۹۴ تن تولید کردند.

طی ۵ ماهه نخست امسال، ۸ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۱۴۷ تن آهن اسفنجی تولید شد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته، حاکی از افزایش ۱۴ درصدی تولید این محصول است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا