صنعتصنعت، معدن، تجارت

قیمت لوازم خانگی رقابتی شود

 

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: کنترل بازار لوازم خانگی مستلزم آزادسازی و رقابتی کردن قیمت هاست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حبیب الله انصاری در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخلی ظرفیت تولید لوازم خانگی با بالاترین کیفیت را دارند، افزود: قیمت مواد اولیه اساسی مانند آلومینیوم، فولاد، مس و غیره از ابتدای سال ۹۷ تا کنون بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه دو تا سه برابر شدن نرخ ارز و حذف اعتبارات اسنادی نقدی نیز بر افزایش قیمت مواد اولیه دامن زده است، اظهارداشت: علاوه بر این باتوجه به شرایط کنونی اقتصادی در کشور واحدهای صنعتی با کاهش نقدینگی روبرو هستند.

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی با تاکید بر اینکه با تمامی این مشکلات افزایش قیمت ۹.۶ درصدی به صرفه نیست، ادامه داد: بنابراین باید قیمت ها را آزادسازی کرد تا شرایط بازار رقابتی شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه افزایش قیمت باید تدریجی باشد تا کارخانه ها برای تامین مواد اولیه نقدینگی داشته باشند به رادیو اقتصاد از تخلف برخی تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی در افزایش بیش از انداره قیمت ها گلایه کرد.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی « حسن سعید کلاهی، سید وحید موسوی، حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا