آموزشآموزش کسب و کارصنعت، معدن، تجارت

ژنتیک و وراثت برند شما

نوزادی که تازه به دنیا آمده را در نظر بگیرید. معمولا اطرافیان شروع به اظهار نظر می کنند که شبیه مادر است یا پدر. کم کم که کودک رشد می کند شما متوجه شباهتها و تفاوتهای او با والدین می شوید. در واقع بخشی از علم ژنتیک به بررسی همین موضوعات و دلایل آن می پردازد. در مورد انسانها بسیاری از این خصوصات به صورت وراثتی منتقل می شوند و خود فرد دخالتی در انتخاب آن ندارد.

مرجان جانقربان (سخنران و مشاور برندینگ و گرافیست)
مرجان جانقربان (سخنران و مشاور برندینگ و گرافیست)

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برند شما هم مانند نوزادی است که تازه پا به عرصه بازار رقابتی گذارده و یا مدتهاست در این فضا در حال فعالیت است. یکی از تفاوتهایی که برند با انسان دارد این است که شما در مورد انسان ها کنترل کمتری بر روی ژنتیک و عوامل وراثتی دارید؛ اما در مورد برند اینطور نیست.

شما دقیقا می توانید کلیه خصوصیاتی که در نظر دارید را به برندی که متعلق به خودتان است منتقل کنید. ژن شما به صورت کاملا آگاهانه و انتخابی به برندتان انتقال می یابد. بخش مهم از هویت برند شما که فرزند شما در کسب و کار محسوب می شود دقیقا بخشهایی از نگرش، چارچوبها و روح شما را منعکس می کند. بنابراین این نکته حائز اهمیت است که اگر برند شما برندی نوپاست از قبل برای بزرگ شدن آن برنامه ریزی انجام دهید و اگر سالهاست در بازار کسب و کار در حال فعالیت است بازبینی های لازم را در مسیر انجام دهید.

همچنین بخوانید

برخلاف انسانها که برای آنها مرگ را حق می دانیم، برندها می توانند تا ابد باقی بمانند. در زمانی که شما حضور ندارید، این برند شماست که نمایانگر بخشی از هویت شما برای مخاطبین، مشتریان و رقبای شما خواهد بود. تمایل دارید دیگران برند شما را چگونه ارزیابی کنند؟

مبحث هویت برند مبحثی بسیار پیچیده و در عین حال ساده است. آنچه شاکله ذهنی شما را در طول سالیان زیاد تشکیل داده تا حدود زادی به برند شما منتقل می شود. باید به این مساله توجه داشته باشید که هر چه خود را در بازار کسب و کار به روز نگه دارید و آموزشها و مهارتهای لازم را داشته باشید این امر به شما کمک خواهد کرد که همین مسائل را به برند خود نیز منتقل کنید.

گریزی به جملات ابتدایی بحثمان می زنیم. بارها در اطرافمان مشاهده کرده ایم که کسانی که برای تربیت فرزندانشان برنامه ریزی صحیح داشته اند در آینده نیز اثرات خوب آن را مشاهده و به آنها افتخار کرده اند. در مورد انسانها بسیاری مسائل ژنتیکی و بسیاری نیز اکتسابی هستند، اما در مورد برندها تقریبا شما سکان دار اصلی هستید و کنترل کامل را به عهده دارید. سعی کنید وارثان خوبی از خود به جای بگذارید. وارثانی که مخاطبان و مشتریان تا ابد به آنها افتخار کنند. سعی کنید ژنتیک برند شما قلب و روحی تازه به بازاررقابتی اضافه کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا