ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

دهان‌کجی نوکیا به اپل

به نظر می‌رسد که نوکیا قصد ندارد دو مدل گوشی هوشمند جدید خود را بر اساس طراحی اپل با نمایشگر دارای بریدگی بالای صفحه تولید و عرضه کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت gsmarena، عرضه گوشی آیفون ۱۰ با نمایشگر دارای بریدگی بالای صفحه موسوم به ناچ (Notch) که در سال گذشته توسط شرکت اپل معرفی و رونمایی شد، موجب شده بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده موبایل به فکر طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند با این ویژگی ظاهری بیفتند، به‌گونه‌ای که خیل عظیمی از گوشی‌های هوشمند جدیدی که از سال گذشته تاکنون معرفی و روانه بازارهای جهانی موبایل شده‌اند، همگی از قابلیت بریدگی بالای صفحه نمایش بهره ببرند.

حالا به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد نوکیا نمی‌خواهد گوشی‌های نوکیا ایکس ۷ و نوکیا ۹ خود را به این قابلیت تجهیز کند و به نظر می‌رسد که این شرکت بزرگ فنلاندی فعلا قصد پیروی و دنباله‌روی از اپل را در دستور کار خود ندارد بلکه تصمیم گرفته است راه و روش مخصوص به خود را در پیش بگیرد.

همچنین بخوانید

نوکیا ایکس ۷ که به باور بسیاری از تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، از تراشه پردازنده اسنپ دراگون کوالکام ۷۱۰ بهره می‌برد، در اواخر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی معرفی و عرضه خواهد شد و فروش رسمی آن نیز از موعد مذکور کلید زده می‌شود.

تصاویری که در برخی از شبکه‌های اجتماعی نامعتبر از نوکیا ۹ و ایکس ۷ منتشر شده است، بدون بریدگی بودن صفحه‌گوشی‌های هوشمند این برند فنلاندی را ثابت می‌کند که البته باید برای اطمینان از اطلاعات و جزئیات منتشره، تا زمان معرفی این محصولات به‌صورت رسمی توسط نوکیا منتظر ماند اما احتمالا نوکیا به‌صورت عمدی از پیروی از طراحی ظاهری نمایشگر و پنل جلویی گوشی‌های آیفون ۱۰ اپل دست کشیده و قصد داشته به کاربرانش در سراسر جهان بفهماند که اپل را الگوی خود قرار نداده و نخواهد داد.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا