بانکبانک و بیمه

واکنش بانک مرکزی به ادعای دروغ بانک ها

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: بانک ها دستشان باز است که هرجور که دلشان خواست تعرفه های خود را تا سقف قیمت تمام شده بالا ببرند. ولی باید به مردم این موضوع را از ابتدا بگویند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)، ناصر حکیمی درباره ادعای برخی بانکها مبنی بر عدم ارسال پیامک تراکنش به دلیل دستور بانک مرکزی به بانکداری الکترونیک گفت: اینکه بگویند بانک مرکزی به ما گفته است که برای تراکنش های زیر ۳۰ هزار تومان پیامک ارسال نکنید کاملا ادعای کذب و دروغی است.
وی همجنین ارسال نکردن اینگونه پیام ها راز سوی بانک ها برای مشتریانشان را تخلف ندانست و اذعان کرد: بانکها میتوانند سطح سرویس خود را مشخص کنند و مثلا برای تراکنش از مبلغی پایینتر پیامک ارسال نکنند و یا از رقمی پایینتر هزینه آن را دریافت کرده یا دریافت نکند، همه به خود سیاست بانک بستگی دارد، بنابراین اگر بانکی پیامک تراکنش زیر ۳۰ هزار تومان را ارسال نکرد و در سیاستش به مشتری اعلام کند، تخلفی را مرتکب نشده است که بخواهیم با آن برخورد کنیم .
حکیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ، آیا بهتر نیست ارسال این پیامک هایی که برای جلب رضایت مشتریان است بر اساس تعداد تراکنشهای متفاوت دارای تعرفه های متفاوت باشد گفت: پیشنهاد خوبی است اما واقعیت این است که این پیشنهاد را بانکها باید اجرایی کنند، به هر حال بانکها دستشان باز است که هرجور که دلشان خواست این تعرفه را تا سقف قیمت تمام شده بالا ببرند.
وی ادامه داد: اما این را در نظر بگیرید که هر راه حلی را بگذارید در طرف دیگر آن ممکن است منتقدی وجود داشته باشد و بگوید اگر کار دیگری را می کردید بهتر بود . به هر حال هر بانکی یک نظام تصمیم گیری دارد که بر اساس آن نظام تصمیم گیری به مشتری خود اعلام میکند که اینگونه شما را شارژ می کنم و مشتری نیز بر اساس آن وضعیت ، بانک خودرا انتخاب می کند ، کل صحبت این است که ضرورتی ندارد بانک مرکزی وارد همه مسایل بانکها شود.
مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی با اشاره به نقش وزارت ارتباطات در توسعه بانکداری الکترونیک گفت: وزارت ارتباطات کار خود را می کند ما نیز کار خود را می کنیم . بحث پرداخت موبایلی  و خیلی از کسب و کارهای موبایلی که راه افتاده است مبتنی بر بستری است که وزارت ارتباطات ایجاد کرده است .به عبارتی خط دیتای G3و  ۴G  وزارت ارتباطات باعث شده که ما بتوانیمم سرویسهای خود را در اختیار شما قرار دهیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر من این سرویس ها علی رغم اینکه هیچ مشکلی ندارند، سبب شده اند و سرویسهای بانکداری ما در جیب مردم رود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا