بورسبورس اوراقفرابورس

شاخص کل بورس تهران ۲۴۰ واحد عقب نشست

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۲۴۰ واحد عقب‌نشینی به رقم ۷۸ هزار و ۴۴ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۵ با ۲۴۰ واحد افت به رقم ۷۸ هزار و ۴۴ واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم‌وزنی امروز ۲۵ واحد رشد کرده و به ۱۳ هزار و ۷۶۷ واحد رسید. ارزش بازار امروز به بیش از ۳۳۹ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بورس بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه بهادار در قالب ۷۸ هزار و ۶۹۰ هزار نوبت معامله و به ارزش ۴۸۷ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی با ۹۰ واحد کاهش به ۲۹ هزار و ۴۵۶ واحد رسید، شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۲۱ واحد تقویت شده و به ۱۱ هزار و ۵۱۴ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با ۲۷۹ واحد کاهش به ۸۷ هزار و ۲۷۷ واحد رسید، شاخص بازار اول بورس با ۱۸۵ واحد افت به ۵۴ هزار و ۶۶۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم با ۴۲۸ واحد کاهش به ۱۷۰ هزار و ۳۳۹ واحد رسید.

امروز نمادهای مخابرات ایران و بانک ملت در تقویت شاخص بورس مؤثر بوده و نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و پتروشیمی پردیس در کاهش شاخص بورس اثرگذار بودند.

امروز نمادهای پربیننده مربوط به بانک ملت، ایران خودرو، ایران خودرو دیزل، پالایش نفت بندرعباس، بانک صادرات ایران و سرمایه‌گذاری رنا و سایپا دیزل بوده‌اند.

به گزارش فارس، امروز در فرابورس ایران شاخص کل با یک واحد عقب‌نشینی به ۷۹۸ واحد رسید، ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ۵۵ هزار میلیارد تومان شد.

امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از ۲۸۷ میلیون برگه بهادار در قالب ۲۵ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۵۸ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای پربیننده فرابورسی مربوط به بانک دی، پالایش نفت تهران، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، پالایش نفت لاوان، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی،‌ بانک حکمت ایرانیان، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان بوده‌اند.

امروز نمادهای هرمز، میدکو، ذوب در تقویت شاخص فرابورس مؤثر بوده و نمادهای زاگرس، شتران مربوط به پالایش نفت تهران،‌ شاوان و پالایش نفت شیراز در کاهش شاخص فرابورس اثرگذار بوده‌‌اند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا