صنعت، معدن، تجارتمعدن

بهره برداری از پست نخست اسکله بندر پارسیان

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان گفت: یکی از پست های چهار گانه اسکله بندر پارسیان (پست اسکله فله خشک) تا پایان پاییز به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، حسن شاهرخی با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر، بندر پارسیان با ۴ پست شامل پست اسکله فله مایع، پست اسکله فله خشک و ۲ پست اسکله جنرال کارگو و عمومی، در حال احداث است و مجموع این طرح، ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: مبلغ برآورد احداث فاز راه اندازی بندر پارسیان ۱۷۰ میلیون یورو و قرارداد آن به صورت ای پی سی اف (طراحی و مهندسی، تامین، ساخت و تامین مالی) است. تاکنون ۳۹ میلیون یورو برای احداث این بندر هزینه شده است.

همچنین بخوانید

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده شامل ۱۱۰۰ متر موج شکن، ۱۰۰۰ متر دایک شماره ۱ استحصال، اتمام دایک های شماره ۲، ۳و ۴ ، اتمام فینگر اسکله سالکو، لایروبی ۷۵۰ هزار متر مکعب، تامین ۱۶۰ عدد قطعات کیسون و تامین ۱۷۷۴ قطعه کیوال اسکله ۵ انجام شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر، ۹ میلیون تن در سال و عمق آبخور ۴/۱۵ متر است.

شاهرخی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه برق و آب گفت: طی فراخوان انجام شده برای جذب سرمایه گذار احداث نیروگاه به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات، اکنون ۲ سرمایه گذار (یکی با تضمین خرید برق و دیگری بدون نیاز به تضمین خرید برق) اعلام آمادگی کرده اند که مذاکرات برای حصول نتیجه نهایی ادامه دارد.

وی افزود: برای تامین آب این منطقه به میزان ۵۰ هزار متر مکعب در روز، زمینی به مساحت ۶.۵ هکتار در حال واگذاری به سرمایه گذار است. همچنین مصوبه هیات مدیره و هیات واگذاری زمین و انعقاد قرارداد با سرمایه گذار احداث آب شیرین دریافت شده است.

بنا به این گزارش، منطقه ویژه پارسیان برای ایجاد صنایع انرژی بر فولاد، آلومینیوم و پتروشیمی ایجاد شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا