بورسبورس کالا

افزایش ۱۱ درصدی قیمت مفتول مس «فملی» / ۳۵ هزار تن گندم در تالار کشاورزی معامله شد

معامله «مس مفتول» شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) امروز حدود ۲۷ میلیارد تومان ارزش داشت. این محصول حدود ۸۶ درصد بیشتر از قیمت پایه به طور نقدی معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود شاهد رشدی ۱۱ درصدی بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز یکم مهرماه، تالارهای مختلف بورس ‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۲۷۵ میلیارد تومان داشتند که در ۲۲۸ قرارداد منعقد شدند. از این حجم، حدود ۹۹ میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. در این میان، تالار صادراتی کیش نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۱۷۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات بورس کالا در این روز به «مس مفتول» شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) به میزان حدودی ۲۷ میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول با قیمت کیلویی ۵۴ هزار و ۵۲۶ تومان و حدود ۸۶ درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم ۵۰۰ تن به طور نقدی معامله شد. مس مفتول (فملی) نسبت به معامله قبلی خود حدود ۱۱درصد افزایش قیمت داشت.

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی 

طی این روز و در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز یک هزار و ۳۳۱ تن مواد پلیمری، ۴۶۰ تن اسلاک واکس سنگین و ۸۵۰ تن مواد شیمیایی بود.

گفتنی است، اغلب کالاهای این تالار امروز بدون رقابت و با قیمت پایه معامله شدند. از این رو در تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی امروز شاهد تغییرات قیمتی و رقابت خاصی نبودیم.

 پر‌ارزشترین معامله این تالارهم به محصول «پلی اتیلن ترفتالات نساجی۶۴۱» پتروشیمی تندگویان به میزان حدودی پنج میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت پایه کیلویی ۱۲ هزار و ۷۷۶ تومان در حجم ۳۹۶ تن، توسط کارگزاری «سهم آشنا» به طور سلف فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (۲۷ شهریور) تغییر قیمتی نداشت.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «اسید نیتریک» پتروشیمی شیراز به ارزش حدود ۸۵ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی ۷۰۹ تومان در حجم ۱۲۰ تن نقدی فروخته شد.

شایان ذکر است، تالار صادراتی بورس کالای ایران در این روز معامله ۳۶ هزار و ۴۹۴ تن قیر را تجربه کرد.

تالار صنعتی 

تالار محصولات صنعتی و معدنی نیز امروز شاهد معامله ۱۰ هزار تن گندله سنگ آهن و ۷۸۰ تن مس مفتول بود.

بیشترین ارزش معاملات تالار صنعتی امروز به «مس مفتول» شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) به میزان حدودی ۲۷ میلیارد تومان بود. این محصول با قیمت کیلویی ۵۴ هزار و ۵۲۶ تومان و حدود ۸۶ درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم ۵۰۰ تن توسط کارگزاری «سی ولکس» به طور نقدی معامله شد. مس مفتول (فملی) نسبت به معامله قبلی خود (۲۵ شهریور) حدود ۱۱درصد افزایش قیمت داشت.

«گندله سنگ آهن» شرکت فولاد سیرجان ایرانیان نیز به میزان حدود ۷.۵ میلیارد تومان معامله شد. این محصول در حجم ۱۰ هزار تن و با قیمت پایه کیلویی ۷۵۰ تومان بدون رقابت، توسط کارگزاری «آفتاب درخشان خاورمیانه» به طور نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (۳۰ تیرماه) حدو ۳۶ درصد افزایش قیمت داشت.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به مس کم عیار شرکت ملی مس (فملی) اختصاص یافت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۴۸ تومان در حجم ۵۰۰ تنتوسط کارگزاری «سی ولکس» نقدی معامله شد. ارزش این معامله حدود ۲۴ میلیون تومان بود.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران، دادوستد ۲۳ هزار و ۸۰۰ تن گندم خوراکی، پنج هزار تن گندم دوروم و شش هزار و ۶۰۰ تن سبد گندم دوروم را تجربه کرد.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به «سبد گندم دوروم» تهران- کرمانشاه به میزان حدود ۵.۶  میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۶۰۰۰ تن توسط کارگزاری «فارابی» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو ۹۳۸ تومان بود.

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به «گندم دوروم» خوزستان، حدود ۹۳۸ میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۹۳۸ تومان در حجم ۱۰۰۰ هزار تن توسط کارگزاری «فارابی» نقدی فروخته شد. عرضه‌کننده این محصولات «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا