انرژی

تحقق ۱۰۳ درصدی برنامه تولید نفت در شرکت نفت و گاز آغاجاری

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری از تحقق ۱۰۳ درصدی برنامه تولید نفت تا اسفندماه سال جاری خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، ابراهیم پیرامون در نشست پیش بینی بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز آغاجاری با بیان این مطلب اظهار کرد: در این مدت همچنین تولید نفتا در این شرکت به میزان ۸۰ درصد، مایعات گازی ۸۲،۸ درصد و گاز سبک تولیدی به میزان حدود ۷۸،۸درصد محقق شده است.

 پیرامون در ادامه با اشاره به طرح‌ها و اقدامات انجام شده طی سال جاری افزود: انجام اصلاحیه و تامین گاز سوخت واحد بهره‌برداری، نمک زدایی و ایستگاه تقویت فشار مارون -۲، و همچنین راه‌اندازی طرح کوتاه مدت جداسازی نفت شیرین و نمکی در واحد رامشیر به منظور افزایش ظرفیت این واحد به بیش از ۵۰ هزار بشکه در روز از جمله اقدامات صورت گرفته است.

همچنین بخوانید

 وی تصریح کرد: طراحی، ساخت و راه‌اندازی سومین دستگاه فرآورش سیار نفت خام، مشبک کاری ۲ حلقه چاه جهت انجام عملیات فرازآوری طبیعی، تعمیرات اساسی ۶ ایستگاه تقویت فشار گاز و نیز انجام عملیات ضخامت سنجی خطوط لوله به میزان ۲ هزار و ۷۶۶ متر مربع از دیگر اقدامات انجام شده توسط این شرکت در سال جاری بوده است.

 پیرامون عنوان کرد: همچنین جلسات پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌ها هر ۶ ماه یک بار و در راستای بررسی عملکرد چاه‌ها و نیز ارائه راهکارهای مناسب برای برطرف کردن مشکلات و موانع پیش رو برگزار می‌شود.

 شرکت نفت و گاز آغاجاری یکی از شرکت‌های تابعه مناطق نفتخیز جنوب است که راهبری عملیات تولید نفت، گاز و مایعات گازی از میادین آغاجاری، کرنج، پارسی، پازنان، رگ سفید، رامشیر، مارون -۲ و پرنج را عهده‌دار است.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا