بورسبورس کالا

قیمت کاتد مس «فملی» ۱۸ درصد افزایش داشت / صدرنشینی ورق گرم B «فولاد»

معامله «ورق گرم B» شرکت فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) امروز حدود ۳۳۰ میلیارد تومان ارزش داشت. این محصول حدود ۵.۴ درصد بیشتر از قیمت پایه معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود شاهد رشدی ۱۳ درصدی بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز دوشنبه دوم مهرماه، تالارهای مختلف بورس ‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۸۲۱ میلیارد تومان داشتند که در ۴۲۲ قرارداد منعقد شدند. از این حجم، حدود ۸۰۶ میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. در این میان، تالار صنعتی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۷۰۱ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات بورس کالا در این روز متعلق به «ورق گرم B» شرکت فولاد مبارکه اصفهان به میزان حدودی ۳۳۰ میلیارد تومان داشت. این محصول با قیمت کیلویی چهار هزار و ۵۷ تومان و حدود ۳۶ درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم ۸۱ هزار معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (۲۴ شهریور) حدود ۱۳درصد افزایش قیمت داشت. همچنین قیمت پایه عرضه این محصول در روز جاری نیز ۵.۴ درصد رشد داشت.

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی 

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی هم در این روز شاهد معامله هفت هزار و ۸۸۰ تن پلی پروپیلن بود.

پر‌ارزشترین معامله این تالارهم به محصول «پلی پروپیلن نساجی c30s» پتروشیمی مارون به میزان حدودی ۵۳ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت پایه کیلویی ۱۱ هزار و ۸۳۹ تومان در حجم ۴۵۱۰ تن، توسط کارگزاری «فارابی» به طور نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (۲۶ شهریور) ۴.۵ درصد کاهش یافته است.

«پلی پروپیلن نساجی» پتروشیمی پلی پروپیلن جم، نیز امروز جزو محصولات پر معامله تالار پتروشیمی (۴.۷ میلیارد تومان) بود که به طور نقدی در حجم ۳۸۴ تن توسط کارگزاری «صبا جهاد» فروخته شد. این محصول با قیمت کیلویی ۱۲ هزار و ۲۵۵ تومان و ۱۳۴.۵ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه رقابت و معامله شد. این محصول نسبت به قیمت قبلی خود (۲۶ شهریور) نیز به همین میزان (۱۳۴.۵) درصد رشد قیمت داشته است.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «پلی پروپیلن شیمیایی» پلی پروپیلن جم، به ارزش حدود ۹۹۳.۷ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت کیلویی ۹ هزار و ۳۳ تومان در حجم ۱۱۰ تن نقدی فروخته شد. این محصول نیز نسبت به قیمت پایه (که همان قیمت میانگین در معامله قبلی خود است) با رشد حدود ۴۶ درصدی مواجه بود.

تالار صنعتی 

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا میزبان دادوستد ۱۱۹ هزار و ۷۰۰ تن انواع ورق‌های شرکت فولاد مبارکه اصفهان بود. طی این روز و در تالار مذکور دو هزار و ۲۰۰ ورق قلع اندود، ۸۱ هزار و ۴۰۰ تن ورق گرم B و ۱۳ هزار تن ورق سرد B و ۱۸ هزار و ۷۰۰ ورق گرم C و چهار هزار و ۴۰۰ ورق گالوانیزه G معامله شد.

شایان ذکر است،  ۹ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۱۶۰ تن سولفور مولیبدن و دو کیلوگرم شمش طلا نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی به فروش رسید.

بیشترین ارزش معاملات تالار صنعتی امروز به «ورق گرم B» شرکت فولاد مبارکه اصفهان در حدودی ۳۳۰ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت کیلویی چهار هزار و ۵۷ تومان و حدود ۳۶ درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم ۸۱ هزار و ۴۰۰ تن توسط کارگزاری «مبین سرمایه» به طور سلف معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (۲۴ شهریور) حدود ۱۳درصد افزایش قیمت داشت. همچنین قیمت پایه عرضه این محصول در روز جاری نیز ۵.۴ درصدرشد داشت.

«مس کاتد» شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) نیز به میزان حدود ۱۶۵ میلیارد تومان معامله شد. این محصول در حجم ۳۰۰۰ تن و با قیمت کیلویی ۵۵ هزار و ۴۶ تومان با شش درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، توسط کارگزاری «ارگ هومن» به طور نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (۲۶ شهریور) حدو ۱۸ درصد افزایش قیمت داشت. قیمت پایه عرضه امروز مس کاتد نسبت به قیمت پایه قبل نیز با رشد ۱۱ درصدی مواجه بود.

گفتنی است، در معاملات ورق های فولادی امروز بیشترین افزایش قیمت مربوط به «ورق گالوانیزه G» همین شرکت تعلق داشت. این محصول با قیمت کیلویی شش هزار و ۸۰۹ تومان و حدود ۵۸ درصد بیشتر از قیمت معامله قبل (۱۴ شهریور) فروخته شد. ورق گالوانیزه امروز با قیمت پایه ای ۵ درصد بیشتر از قیمت پایه معامله قبلی عرضه شده بود.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به سولفور مولیبیدن (فملی) اختصاص یافت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۳۹ هزار و ۷۹۹ تومان در حجم ۱۰ تن توسط کارگزاری «سی ولکس» نقدی معامله شد. ارزش این معامله حدود ۳۸۰ میلیون تومان بود.

تالار کشاورزی

براساس این گزارش ۱۳ هزار تن گندم خوراکی هم در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران به فروش رسید.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به «گندم خوراکی» کردستان به میزان حدود ۲.۵ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۲۸۰۰ تن توسط کارگزاری «بانک کارآفرین»نقدی  فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو ۹۰۲ تومان بود که بدون رقابت معامله شد.

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به «گندم خوراکی» استان‌های کرمانشاه و مرکزی، هر کدام به میزان حدود ۱.۳ میلیارد  تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۹۰۲ تومان در حجم ۱۵۰۰ تن توسط کارگزاری «بانک کارآفرینی» نقدی فروخته شد. عرضه‌کننده این محصولات «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

شایان ذکر است، طی امروز یک هزار و ۸۵۰ تن قیر، ۴۴۰ تن عایق رطوبتی، دو هزار و ۵۰۰ تن گوگرد نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران معامله شد.

 

منبع
اقتصادآنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا