انرژی

سرمایه‌گذاری در میادین مشترک صرفه اقتصادی به‌دنبال دارد

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «سرمایه‌گذاری در میادین مشترک، صرفه اقتصادی دارند» گفت: با برداشت و سرمایه‌گذاری منطقی می‌توانیم به یک توانمندی اقتصادی برسیم.

غلامرضا شرفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت ۵ فاز اخیر پارس جنوبی که قرار است به زودی به بهره‌برداری برسد، گفت: رویکرد سیاست‌های نفتی و گازی ما در حوزه انرژی بیشتر به سمت سرمایه گذاری در میادین مشترک است.

وی تصریح کرد: بسیاری از میادینی که امروز توانایی استخراج از آنها را داریم در این حوزه‌ها قرار گرفته که در برداشت از آنها یک یا چند کشور با ما شریک هستند. در واقع تاکنون نیز آنها توانسته‌اند نسبت به ما سهم بیشتری را برداشت کنند.

همچنین بخوانید

نماینده مردم آبادان در مجلس افزود: بنابراین شرط  عقل و صرفه اقتصادی این است که در این حوزه‌ها سرمایه گذاری انجام شده تا هر چه سریعتر بتوانیم سهم بیشتری را از آن خود کنیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار کرد: بعضی از کارها مانند انجام تفاهمنامه‌هایی در حوزه انرژی با کشورهایی مانند عراق خود بخود یکسری تعاملات منطقه‌ای را ایجاد می‌کند که اگر ما بتوانیم با یک خرد و منطق قابل قبولی وارد مذاکرات شده و به تفاهم برسیم، اثرات مثبتی خواهد داشت.

نماینده مردم آبادان در مجلس در پایان افزود: میادینی که در جنوب کشور ما قرار گرفته‌اند جزو بحث‌های اصلی هستند که می‌توانیم با برداشت و سرمایه گذاری منطقی به یک توانمندی اقتصادی برسیم که قطعا در سایر مسائل مربوط به اداره کشور چه داخلی و چه تعامل با سایر کشورها اثر مثبتی خواهد داشت.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا